lördag 19 december 2009

Lördagsmys

Inga längdskidspår uppkörda idag heller!
Va tusan! Hur länge till måste jag längta ihjäl mig?
För alltid!?
Jag vill ut och glida, NU!
Tänker tillbaka till förra året. Dagen jag och Pis klarade 20kilometersmålet .
Det var redan April då. Vi var sent ute. Men det gick.
Ta mig faaan, det gick!
Jag ska kämpa minst dubbelt så mycket som då i år. Klara först 30 kilomerter, sedan 40. Innan snön försvinner.
Men vart fasen är då spåren!?
GE MIG!

Det är sjukt egentligen hur jag ger mig själv sparkar i röven med alla dessa utmaningar. Vissa skulle nog inte anse det som hälsosamt att sätta upp såna mål. Men jooo, för mig är det!
Hade jag inte utmaningarna att klara av, vet jag inte om jag ens hade kommit så här långt.
Det är sjukt, men det är de som puschar mig. Gör att jag fortsätter, hur jävla mycket jag än vill ge upp.
Det går inte att sluta när man har ett mål. Gör man det. Då har man misslyckats. Gett upp helt och hållet. Det är bajs. Det ska man inte göra. Man klarar mycket mer än man själv tror.
Jag har lärt mig att man klarar bra jävla mycket på envishet, ren jävla vilja!

Ska jag vara helt ärlig så trodde jag aldrig för ett år sedan att jag skulle klara de där 20 kilometrarna på skidorna, och absolut inte 10 joggandes kilometer till Tyfors.
Jag, latmasken Naannii...Höö??
Neverrrrrrrrrr!
Men jag har gjort det nu!
Och nu kommer det ännu fler, mer idiotiska påhitt till nya utmaningar att klara av.
Kommer jag någonsin sluta utmana mig själv?
Tror inte det. Nu har jag ju kommit igång. Varför då sluta?

För mig är utmaningar sättet att klara av det här på.
Det finns ingen härligare känsla än den man känner när man klarat av något man aldrig trott varit möjligt!
---

Tog med mig Tezzi och åkte en sväng till stan efter jobbet. Köpte en ny vintermössa på InterSport på presentkortet jag fick av mamma i födelsedagspresent. Hittade de sistaste julklapparna som fattades fast jag redan var klar (för mig fattas det ALLTID, hur mycket jag än redan köpt. Har jag berättat att jag älskar att ge bort julklappar? ;) ).
Gick lite i affärer. Köpte en stjärna till julgranen, spån till kaninen, sakerna jag ska ha med till mamma på jul. Vi har knytis i år, kommit överens om vem som ska ha med vad. Det är bra, för då slipper någon bli så där fullastad med saker att göra. Fler än någonsin blir vi också. Och papi och Stina kommer till skillnad från förra året.
Jag älskar det! Min julafton kommer bli GREAT! och det även att jag ska jobba!

Var länge sen jag och Tezzi hittade på något. Det blir lika sällan som det var ofta förr.
Men, jag bor ju som sagt här, och hon i Karlstad nu för tiden, så det är väl kanske inte så konstigt. ^^
Nåväl, trevligt var det i alla fall.
Tackar grymt för sällskapet och tycker det var skoj att prata av sig lite. :)

Låg på latsidan när jag kom hem. Gick en kvällstur i kylan.
Hade tänkt crosstraina lite, men lät bli.
Åt en halv kebabrulle och mös med J istället.
Tränandet får vänta till imorgon, efter jobbet.

Har ett sånt där kli i fingrarna igen.
Ett sånt där som betyder att jag måste göra något med händerna.
J kan skatta sig lycklig ikväll, för han kommer få massage utan att behöva be om det.
Bortskämda karl! ^^

Godnatt tredje, och välkommen fjärde....Advent!

3 kommentarer:

Therese sa...

Va gullig du är :)Tack själv för sällskapet! :) Det var riktigt trevligt =)

Anonym sa...

vad duktig du är, är väldigt imponerad av dig och ditt tränande.. kram kicki

Anna. sa...

det finns skidspår på östertjärnsvägen (mot ulriksberg) inte så jättefina men det finns i alla fall :)