torsdag 10 december 2009

CHECK!



Fläsket rör på sig! Och det börjar synas på "tickern"!
Kom på att det var ett tag sen jag gjorde en, så jag var bara tvungen. ^^
Sen den 26 September 2008 (känns som att allt har gått så fort, fast det egentligen inte har det) har jag minskat mitt BMI med 3.8.
Från 30.9 till 27.1!
Från att räknas inom ramen Fetma, till att "bara" vara överviktig.
När jag är färdig med det här, när nu än det blir, så kommer jag räknas som normalviktig...
För första (?) gången i hela mitt liv!!!
När jag når mina 73 kilo, ligger jag på ett BMI på 25!
Gosh, då blir jag helnöjd! :)
---

Förutom att räkna BMI har jag faktiskt lyckats göra en hel del idag, så nu kan jag bocka av varenda grej på min "attgöranärjagärlediglista". Yeeeyy!

- Pynta lite mer, (dvs. ställa ut lite tomtar här och där) CHECK!
- Städa, diska och tvätta, CHECK!
- Gå långa promenader, (Nåväl, så långt jag vågar gå med min älskade jycke som börjar bli till åren) CHECK!
- Laga smalmat, (Smal fläskpannkaka med lingonsylt. Lättlagat och jävlarimig så gott) CHECK!
- Slå in julklappar, CHECK!


Det är en bra början...Fast som sagt, bara början! ^^

Nån simning eller innebandy blev det tyvärr inte, men det gör inget. Jag njuter av att ta en lugn helkväll framför tv:n, med två av de fyra adventsljusen tända och katten mysandes bredvid.



Nyduschad och lite halvröten. Det är helt enkelt så jag trivs allra bäst! ;)
Hemma. Osminkad. Finnig. Fluffig i håret. Lite allmänt trött och snorig.
Perfekt!
(allt utom finnarna och snoret, förstås)


Dagens träning:
- Morgonpromenad på 30 minuter
- Kvällspromenad på 50

Dagens mat:
Frulle: två mandariner. lättfil och musli. vatten
Mellanmål: en knäck och en kaka (första sötsakerna sen i Måndags)
Middag: smal fläskpannkaka med lingonsylt. cola zero
Kvällis: En mandarin

Hejsvejs.
Imorn jobbas det heldag!

Inga kommentarer: