onsdag 16 december 2009

Med svansen mellan benen

Vaknade så där sent idag igen. Klockan 12!
Förstår inte varför tröttheten slår mig som ett slag i fejjan hela tiden.
Förr brukade jag aldrig sova så här länge.
Knas.

Hur som helst vaknade jag till en sån där underbar vinterdag.
Snöfyllda marker och skinande sol.
- 6 grader på termometern och plogkanter.

Började dagen med en promenad som skulle bli lång fast den blev kort.
Halvvägs upp mot byn fick jag vända och gå hem igen. Upptäckte att jag hade en svans, som absolut inte ville släppa mig ur sikte...
Man kan inte gå på stora vägen med en svans efter sig! Det är farligt!
Såå, omvändning och vanka hem med svansen mellan benen igen...

STALKER- HAGEL!

Förstår inte att tissen tycker det är så kul att följa med mig och Djin på våra promenader. Hon håller sig på lagom avstånd. Trippar efter. Ser hur glad ut som helst. Borde tusan i mig fixa ett koppel åt henne, men tror allvarligt talat inte att hon skulle gilla det lika mycket då. ^^

Hon skulle så gärna få bli med. Men inte på stora vägen. Den ger mig rysningar. Usch!
Hjärtat klättrar upp i halsgropen på mig varenda gång jag ser henne där. Farligheter!

Så, dagens första promenad: 10 minuter.
Gosh vilken lång en! ^^

In med en besviken Djin först, som undrade vart hans långa promenad tog vägen, för att sedan få in tissetatten.
På med koppel igen. Smita ut utan tisse-tassar runt fötterna.
And off we go...igen!

Den här gången gick det bättre!
En timmes powerwalkande i solen. Jag kunde nästan känna hur solen fyllde min kropp med ny outröttelig energi. Så skönt.
Började tänka på crosstrainern nere i den mörka källaren. Inte tusan skulle jag kunna gömma mig för solen där nere en dag som denna! Det är förbjudet. Man får INTE!

Kom hem för andra gången. Drog igång på datan. Tittade på Säfsen Resort's hemsida.
Längdspår: 0 km. Blev lite besviken för nån sekund. Bytte om. Pulsade på alla passande kläder jag kunde hitta. Och ut igen!

Joggingtur non-stop jogging 32 minuter och 32 sekunder. Lite mer än 5 kilometer.
Insåg hur mycket jag saknat det. Halkade inte en enda gång. Fixade andningen.
Njöt!
Stannade till vid coop. Hämtade kartonger till de resterande julklapparna. Köpte ett lypsyl (man kan inte leva utan lypsyl!!!) och en snöskyffel.
Såg nog en gnutta rolig ut den sista biten hem, joggandes med två stora coop-påsar i ena handen och en snöskyffel i högsta hugg i den andra. Men va fan. Den bjur ja på! ^^
Skottade av uppfarten och baksidan på en sisådär 20 minuter.

Styrketräningen för idag. Och jag lovar. Det känns!

Har duschat och ätit. Solen har gått ner. Mörkret sprider sig återigen.
Julskinkan är griljerad. Sambon kommer få sig en god överraskning när han jobbat klart. :)
Ska dra igång med julklappsinslagningen igen.
Gå en sväng till med Djin...Lite senare.



Imorn är det jobbdag igen.
Flinar upp mig över att jag klarat dessa lediga dagar utan en enda sekunds uttråkning.
Fan va jag är bra ibland! :D

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du är alltid BRA !!!
Snart är det julafton.....
Ha det bra tills dess !

Hälsar Papi

Sockiss sa...

vilken härligt produktiv dag! jag tror inte jaG Skulle orka med det där under en vecka ens... eller jo, kanske, eller tom två dagar. men jag skulle vara helt slut om jag gjorde det under en dag. men that's me and my issues... du e grejt!