tisdag 8 december 2009

Varde ljus!

Svart. Kolsvart!
Fumlande efter mobiltelefonen. Ett försök till att se någonting alls.
Baconen steker i mörkret, fast spisen inte fungerar...
Annars är det tyst.
PROPPJÄVLAR!
.
Snubbla över hunden. Nästan falla i trappen. Ner i källarn. Leta trasig propp. Hitta ny. Leka elektriker. Byta.
Upp igen. Yeeeeey, varde ljus!
Oh yeaah! För ett par sekunder iaf.
Mörker igen. Källarn. Ljus. Mörker. Källarn. Ljus. Mörker!
MEN VA FAAAN!!!?
Knalla ut till bilen. Upp till värkstan. Hämta andra proppar. Åka hem.
Ner i källarn. Byta för fjärde gången.
Varde ljus!!! iaf tills vidare. ^^

Tog 45 minuter, istället för 15, att laga mat.
Och så kommer katten in. Mjauar lite grann. Sötkatt.
Spyr ner hela badrummet. Inte så sött.
Grattis Naannii!

Åhhh vilken underbar Tisdagskväll!?

Känner mig trygg nu. Här i mitt slitna soffhörn.
Är glad över att känna mig lite piggare. Nöjd över att vara ledig i två dagar.
För en gångs skull har jag mycket att underhålla mig med.

Jag ska:
- Städa, diska och tvätta
- Slå in julklapparna
- Väcka kreativiteten och dona till några andra julklappar
- Pynta lite mer här hemma
- Gå långa promenader
- Laga smalmat
- Sova så länge jag kan
.....

Den där sova-biten kan ta upp en hel del tid känner jag. Behöver det. Goos! :)

Tiden går så fort nu för tiden.
Två veckor och två dagar kvar till Julafton!
På Söndag är det lucia och det är meningen att slalombacken ska öppna. http://www.safsen.se/info.asp/id/20
Snögaranti. Fyra dagar kvar, och vi står utan snö! :O De har hunnit lägga färdigt i en av de 16 backarna tror jag. Vart är vintern?
Nu börjar högsäsongen snart!
Mera folk. Mera jobb. 100 %!!! :D
Det enda jobbiga är de lite längre dagarna, heldagarna på 8-19.45 är kämpiga...egentligen bara en timme längre än annars, men det känns kan jag lova.

Naannii'n glider vidare...
-
Dagens träning:
-kort morgonpromenad.
-50 minuters kvällspromenix


Dagens mat:
Frulle: lättfil och musli, vatten
Mellanmål: ett glas vatten
Lunch: en avocado med örtsalt. En näve blandade nötter
Middag: fullkornspasta och baconsås

1 kommentar:

Anonym sa...

hej nu har jag hittat tillbaka till dig.. ja vad är snön? du är duktig ändå fast du syndar emellanåt med godsaker man måste de också
kram