fredag 11 december 2009

TVÅ dagar för tidigt

07.50, en helt vanlig Fredagsmorgon, fast ändå inte.
Alla barn har gjort sig/gör sig redo för lucia. Idag!???
Var så glad när jag såg att jag skulle vara ledig på Söndag, Äntligen ledig så jag kunde få sitta där i kyrkbänken och mysa mig bort till luciatåget...Förra året jobbade jag.
Men nej, hela luciafirandet är idag istället, TVÅ dagar för tidigt!
Jag tycker inte om det. För jag jobbar heldag!
Visserligen brukar hela tåget komma infarande i butiken och sjunga ett par truddilutter, men det är inte samma sak. Jag kan inte mysa lika mycket när jag står där i min oranga tröja.
Bläää!

Och vart tar då den riktiga lucia vägen? Det blir ingenting. NADA!
För då är allting redan gjort. Sjunget. Gått.

Nu spelar det ju inte så himla stor roll ändå, eftersom jag ändå fick lov att jobba på Söndag också... Men jag hade ju inte gjort det om det funnits luciatåg att gå på. ^^

Inga kommentarer: