onsdag 9 december 2009

Julpyssel julpyssel hela dan!

Idag har jag:
- Inte städat, diskat och tvättat (bara hängt tvätten jag la i igår)
- Inte slagit in några julklappar (men har dock tänkt på att göra det)
- Inte pyntat lite mer här hemma (eller joo, ställt fram adventsljusstaken med levande ljus som jag visst hade glömt. Men inte mer)
- Inte gått långa promenader (bara två små)
- Inte lagat smalmat (för det hann jag inte)

Såpp, vad har jag då gjort hela dagen? om jag inte gjort ett skit som jag skulle ha gjort?

Jo, jag har:
- Sovit till halv tolv
- Julpysslat med Malan i 5 och en halv timme
- Varit med goda vänner ut i skogen och huggit julgran klockan 19 på kvällen. I beckmörker!
- Hängt en tvätt
- Duschat

Så var hela den första lediga dagen slutt. Det gick fort!
TUR att det finns en ledig dag till att hinna allting jag skulle ha gjort på! ;)

Pysslingen gick galant. Det var riktigt riktigt kuligt!
Skulle grymt gärna vilja visa er vad vi grejade med näst hela dagen...Men jag kan ju inte! "/
Jag vet att det finns folk som småkikar här i bloggen ibland, som ska få lite av pysslet...Och julklappar är ju inge vidare hemliga om folket redan vet vad de ska få, eller hur? ^^
Attans!
Lovar ni får se sen, när klapparna är öppnade och julpappret är slängt! :)

Vi var så inne i pysslandet att mörkret kom innan vi var klara.
Jimmy kom hem från jobbet och fick både handla och laga mat, trots att jag varit hemma hela dagen. Köttfärssås och spagghetti (fullkorns för min del) a la' Sambo. Snart den berömdaste rätten i byn! ^^
Först högsta betyg av mamsen. Och av Loit. Nu av Malan!
Behöver jag säga att sambon är nöjd? ;)

Nää ni people, jag kanske skulle ta och plocka fram lite julpapper och slå in lite julisar?
Stämningen blir på topp!

Imorn görs allt som ska göras. Och så blir det antingen simning eller innebandy. Jag orkar inte sitta still!

Dagens träning:
- Två korta promenader

Dagens mat:
Frulle: Två mandariner. vatten
Lunch: Två mackor med smör och salami. cola zero.
Mellanmål: Cola zero
Middag: Fullkornspasta och köttfärssås. zero

1 kommentar:

Anonym sa...

Huggit julgran i mörker.....
Nu blir det gråt i år igen ;-)

Nu är det snart JUL !!!
Alla tillsammans, som förr i tiden.

Jag kräver Jimmys köttfärssås på julbordet.

KRAM Papi