torsdag 3 december 2009

Snöstorm utan snö

Frostig långpromenad på den lediga dagen.
Det är härligt ute när det är så där en 6-7 minusgrader.
Surret av snökanoner hördes ända ner på byn. Det är mys!
Vintersäsongen är på G. Årets andra högsäsong!

Det enda jag saknar nu är den riktiga snön. Fejk är bra, men den gör ju inte så att jag kan ta fram längdskidorna direkt. ^^
Har fått för mig att jag kommer leva med skidorna på fötterna under vintern. Kanske. Jag hoppas... Bara snön kommer nån gång!

Har ätit frulle och planerar att börja städa inom den närmsta tiden.
Känns inte så kul med städning dagen till ära, men det måste ju göras och det är alltid härligt när det väl är klart.
Mer för idag då?
Hmm, har tankarna på annat håll. Vill handla! Köpa några fler julklappar, lite mat. Bara få den där shoppingkänslan. Men nej, jag tron't de bli nå. Varken orkar eller vill sätta mig i bilen och köra de där "minsta" 12 milen tur och retur för att komma till några affärer... Och mitt Coop har jag redan besökt idag.
Kiosken och Preem finns ju förståss, och "Vargnappet", fiske och souvernirbutiken...Loppisen kanske har öppet? Men sen är det stopp. Slutt!
Har iofs dåligt med pengar också, så jag håller mig nog till städningen. ^^
Ska pallra mig ut och städa åt kaninen också, var ett tag sen sist. Kanske slå in några julklappar?

Till kvällen finns det TVÅ alternativ:
Innebandy eller simning?
Hur tusan ska det gå att välja? När jag är van att inte ha några valmöjligheter alls?
Här i skogen gäller det att ta vara på vart enda träningstillfälle som ges.
Så är det bara.

Vi får la se vad det blir.

Diskhögen väntar i köket, dammet gror sig större för varje minut...
Dags att ta tag i det där...

Inga kommentarer: