tisdag 29 december 2009

Knirr knarr

Det knarrar inte bara längre under sulorna när man går på snön.
Det fullständigt skriker!
Det är så kallt att ögonen börjar tåras under promenaden.
Smäller i väggarna.
Näsan rinner, fryser nästan ihop.
- 23 på termometern i köksfönstret.

Burrrrrrrrrrrrrrrrrrr!

Positivt är dock att de 7,5 kilometrarna av längdspår har ökat till 35,5 kilometer!
Nu snackar vi vinter! Tillgång till träning. När man väl hinner med.
Är det mindre än 20 grader när jag slutar, ska jag ta mig ut i spåren.
Nu är det fan dags!
Vad händer annars? Ja ni, annars hoppas jag på lite innebandy till kvällen.
Börjar få kli i fingrarna. Det spritter i benen.
Nu har jag latat mig nog!

Har fått grym respons på solo-sången igår!
Blir glad av att höra att folk tycker jag kan det. Att jag är bra på det.
Många gånger deppar jag ihop totalt över att jag inte är bra på nånting.
Inte så där jätte bra, så att folk nämner mig för det.
Jag är medel. Jag kan lite av varje. men bra? Näääe.
Därför är det så skönt att få beröm, även om det är för nånting man bara gör en gång om året. ^^

Tack!

Jobbelijobba till 17.

1 kommentar:

Sockiss sa...

vad härligt det låter med längdskidor!! det har jag inte sysslat med sedan jag var liten och åkte med mamma runt hela halvön. men nuförtiden blir det aldrig tillräckligt med snö. och nu när det är tillr'cklit med snö, ska det sandas, plogas och saltas överallt. t.o.m på stigarna!!