tisdag 15 december 2009

Mysiga morgon

Sov inge vidare i natt. Hade väldans svårt att somna överhuvudtaget.
Sen kändes det som att klockan ringde 5 minuter efter att jag väl hade lyckats.
kryper sambon närmare och lägger armen om mig.
Vill man masa sig upp i kylan då? Njääääe!
Inte när man kan ligga kvar under täcket och Mysa.

Låg kvar ett bra tag och mös. Fundilerade lite på livet.
Jag är bra på det. Men jag kommer aldrig fram till något vettigt.
Livet är en evighet när man väl börjar fundilera. Det tar aldrig slut.
Fundileringarna alltså, Jag vet att livet inte är för alltid. ^^
Höhö.

Det var extra mysigt att vara seg och snarkig idag, när man visste att det skulle vara vitt på marken när man väl kom upp. Att vi glömde adventsljusstaken på i köket igår. Att den skulle lysa redan från början av dagen. Att katten kom smygandes och la sig på min mage. Att hunden snarkade lite smått nedanför sängkanten.
Att det inte är långt till jul. Att julklappshandlingen fortsätter, och förhoppningsvis tar slut, imorn. Om vi nu kommer iväg. Om Malan kan byta jobbdag med någon. Om vi inte kör i diket.
Tankar, tankar, tankar.

Kan det vara en 5-6 centimeter snö nu?
Då borde de väl kunna köra upp ett par längdskidspår snart?
Kanske redan idag?
Ohhh, jag vill! Ge mig!
Jag ska gnugga de där spåren hela vintern.
Köra så det ryker!

Imorn kommer min älskade Pis hem också!
Har saknat henne så. Äntligen är det dags för lite tok.
Slut på uttråkade lediga dagar.
Full rulle. Ända till Januari. Tills skolan börjar för henne igen.
Dags för första angelturen. Fiske!
Skoter.
Skidor.
Snowboard.
Knas! :D

Men först, lite jobbelijobbande.
Sen matlagning och träning.
Innebandy till kvällen kanske?
Är det nån som äger en sketen innebandy boll i bygden tro, eller blir vi utan boll idag med???

Livet leker...
eller snart, ska bara skrapa rutorna på bilen först! ^^

Inga kommentarer: