tisdag 15 december 2009

Vilken Knasig...

dag det blev! :O

Kom till jobbet efter min helsköna morgon. Hälsade alla godmorgon. Bytte om. Kollade lite på schemat. Försökte lösa morgondagens problem med Malins jobbdag. Gick bet. Tog ut kassorna. Kollade datumen på bröden. Ringde ett samtal. Ringde ett till. Väckte två människor. Öppnade. Tog betalt av två kunder.
Gick in på lagret. Bytte om igen. Tog med mig alla grejor. Sade hejdå. Åkte hem. Bytte om (IGEN). Tog bilen. Hämtade Malan. Åkte till Borlänge!

Haha, hänger ni med?
Snabba puckar det där!
Jag hann vara på jobbet i 20 minuter innan jag var på väg hem igen.
Det gick inte att få Malan ledig imorgon. Fick panik över att vi inte skulle kunna åka och julhandla det sista tillsammans, och inte ville jag åka själv heller...Inte på detta snökaotiska väglag! Så jag ringde en annan god arbetskamrat och frågade om hon ville jobba min dag.
Den sötnöten ville! Och jag blev glad. Oerhört glad! Tackar tackar, bugar och bockar! :)

En slankan hit och en slankan dit, så klarade vi iaf av de alla milen till Kupolen på oplogade vägar.
Puhhhh.
Nu sitter jag här. Färdig med alla julklappisar. All julmat och annat grejs handlade, och en kort "jacka" rikare... Lite fattigare på pengar dock, men what a _ _ _ _, nu är jag klar! :D

Dagen blev inte alls som den skulle, men den blev jävligt bra ändå!
Helt perfekt!
Jag tycker om dessa roadtrips!

Och att vi tog oss både dit och hem, oskadda till på köpe!
Jag är stolt över mig själv. Hatar att köra på vinterväg sen den där gången för prick ett år sedan när jag och mamma höll på å köra åt helvete. SHIT va rädd jag var den gången!
Men, som sagt...idag klarade jag det, utan större missöden.
Höll på att fastna mellan ett räcke och en traktor en gång förståss, antingen missade jag skylten om att ena körfältet skulle försvinna, eller så fanns det ingen...Överraskad, det är vad jag blev!
TVÄRNITARNAS TVÄRNIT och in bakom den sega traktorn igen.
Pulsen dunkandes i halsen. Puhh puhh puhhh...
Survivor!

Ikväll har vi hjälpts åt att laga maten, sambon och jag.
Köttgryta med champinjoner och potatis...
Yummie!
Jag älskar att se karl'n i köket. Man kan verkligen se hur han brinner för att göra maten god.
Duttiga Karl! ^^

Vilar maggen en kort sekvens, sen är det snart dags för innebandy i sporthallen...
Det ligger på!

Vollyboll inköpt, mat intaget, mysa lite med J, sen off we go!

Tjolahopp!

2 kommentarer:

marika sa...

haha, du får passa dig där när det är snö på vägen :D det finns ju bara markeringar på vägen, inga skyltar! :O

Sockiss sa...

jag är helt stum. jag har 15cm snö utanför mitt fönster. Och jag är i 08-området. Herregud... är det apokalypsen som är påväg?