onsdag 23 december 2009

Nu är det (snart) jul igen...


Nu får julafton komma om den vill!
Inte för att jag får bestämma när den ska komma eller inte. Det får man inte. Den bara kommer ändå, varesig man är redo eller inte. Men nu tror jag faktiskt jag ligger bra till. Så ja, välkommen jul!

Jag hann med allt som skulle göras.
Lägenheten har aldrig varit så mysig som nu!
Julklapparna under det färdigklädda barrträdet, Maten som är klar och redo att ätas (det av det som blev kvar efter kvällens julmiddag dvs) , Ljusen, och lukten av rengöringsmedel och gran, blandat med dofter av amaryllisarna som står i fönstret.
Jag kan riktigt känna julkänslan smyga sig på. Den där känslan av totalt lugn.
Rysningarna sprider sig i kroppen. Jag har saknat den. Väntat och väntat på att den skulle komma. Trodde ett tag att den övergivit mig, att jag blivit för gammal, men här är den!
Skulle kunna stanna här, med denna känsla, för resten av mitt liv!
---

Skulle ha varit med mamma och storasyster i stan nu, för att hämta den största storasystern vid tåget halv elva. Hade precis bestämt mig för att följa med, men så fick vi höra att tåget var försenat. Minst en timme!
Då var det bara att glömma. Inte om jag ska komma upp imorn. Försovningar undanbedes, vänligt men bestämt! Då måste jag dra mitt strå till stacken och uppföra mig också, inte vara i stan och flänga halva natten, eller hur?
Lite besviken blev jag, men det är så jultrafiken är, och jag får ju träffa henne imorgon.
Så jag får nöja mig med det här ikväll.


Har nog flängt tillräckligt idag i alla fall.
Njutit av första skidturen tillsammans med Pis.
Riktigt fattat hur mycket jag tycker om, och har saknat det.
Anna hade rätt i att spåren inte var de bästa, inte ens i närheten. Men inte urusla heller, eller bra. De dög.
Har inte åkt på Östertjärnsvägen på flera herrans år. Idag kom jag på varför: Upprepningarna!
Tre stickspår, med återvändsgränd! Åka upp för backen, vända, å åka ner igen...På tre olika ställen! Boooring! Jag åker hellre en runda, ser lite olika träd, istället för samma flera gånger om. ^^
Men vad gör man inte när de är de enda som finns? Då åker man ändå, eller hur?

Och glada var vi ju ändå, trots att vi tröttnade på att se samma saker två gånger om.
Vinterns första skidåkning slutade på 7,5 km.
Inte alls så jobbigt som jag trodde. Inte en svettdryp. Men ändå träning.
Fler ska det bli! :)

Klädde granen hemma hos mormor och handlade innan jag åkte hem för att laga lunch till frukost. Hittade mer julpynt som skrek efter att bli använt. Det tog mig närmare 4 timmar att bli riktigt klar med städningen.

Pis och hennes karl kom ner och vi bytte julklappar. Hon fick en sovdress, och matchande örhängen och halsband. Precis i Pisa-stil!
Jag fick ett par skitsnygga örhängen formade som svarta blixtar som jag kikat på ett X antal gånger, men sedan snålat ur, och en tvål som den kreativa kvinnan gjort alldeles själv. Tack älskade Pis! :)
Åkte med sambon för att köpa hans sista julklapp. Hem igen, och Malin kom ner för dagens andra julklappsbyte. Lika som jag och Pis, så känner jag och Malin varann så jävla bra.
Det är då julklapparna blir som bäst!
Hon har tjålat om fina nattlinnen under alla våra tre julshoppingresor, så det fick hon, i leopard. Och jag? Jag fick Avril Lavinge's parfym, Black star!
Har velat ha den hur länge som helst, men än en gång varit för snål mot mig själv för att köpa den!
Malan malan, ibland undrar jag om du inte känner mig allt för väl! :)

Har nyss ätit julmat med herrarna bus.
Har fortfarande inte fått ont i magen,
så kanske har jag lärt mig att äta lagom?

Nåväl nåväl...Imorgon är det Jul! :)


Naannii'n gosar vidare...

GOD JUL ALLESAMMANS! :)























Inga kommentarer: