måndag 7 december 2009

Så jävla full!

Dagens vikt och mått:
Vikt: 79,2 kg (+-0)
Midja: 87 cm (-0.5)
Byst: 106 cm (+-0)
Stjärt: 101 cm (-1)
Mage: 94,5 cm (-0.5)
Höft: 97 cm (+-0)

Ja. Jag är som sagt nöjd. Väldigt nöjd!

Så därför sitter jag här full som ett svin!
dvs. Proppad med sötsaker upp till öronen. Blaaaw!
Har ätit allt onyttigt jag kommit över idag.
Chokladkakor, smågodis, dammsugare osv osv...Sugar sugar!
Kanske inte så smart, men vad fan ska jag göra då?
Tänkte att det kanske fungerar att vara nyttig resten av veckan om jag proppar i mig allt jag bara kan under en dag. Sötsuget kanske försvinner då? eller blir det bara värre? "/
Just nu känns det som att det kan funka, för jag skulle inte få i mig en enda liten bit sockerbomb till utan att dra en pjuka. Vill inte ens se en chokladbit till.
Dagens stora test: Kan man äta sig trött på onyttigheter?

Jag tror det. Man kan i alla fall testa.
Nu ska jag fan lyckas hålla mig nyttig!
Punkt slut!

Förkylningen var förjävlig i förmiddags. Skickade till och med och frågade en arbetskamrat om hon skulle kunna jobba resten av dagen för mig, så jag kunde gå hem och dra något gammalt över mig. Hon skulle ha gjort det, om hon inte redan skulle jobba på sitt andra jobb.
Jag blev kvar på mitt coop. Kom igång lite efter lunchen och alvedonen.
Lyckades jobba hela dagen som det var tänkt. Vägrade missa veckans enda Vollyboll och åkte dit. Ångrade mig nästan när det bara var fjanterier och inget seriöst spel över huvudtaget. Styrde kosan hemåt efter en och en halv timme. Trött och sliten.
Lite besviken på hela dagen.

Mår bättre nu än jag gjort på hela dagen. Som alltid på kvällarna.
Har bestämt mig för att jag jobbar imorn också, hur jag än mår...
Klarar jag en heldag och Vollyboll så klarar jag ta mig fan några timmar imorn med.
Uttråkad, förkyld och ledig, det får jag va Onsdag och Torsdag, när jag ändå inte har något jobb. ^^

Maten ska prioriteras denna vecka.
Träningen får bli som den blir. Om jag orkar och kan.
Bara maten fixar sig, så går det bra.
Jag vet det.

Nu tar jag kvällen.
Tjockisnaannii'n over n' out!

Grattis Jonna på födelsedagen! :)

1 kommentar:

Anonym sa...

vad gullig du är som grattar jonna hon blev jätteglad..
puss på dig