onsdag 2 december 2009

Krösus sork

Jobbigaste crosstrainer-passet någonsin! :O
Bara 45 minuter långt, men jag varken hann eller orkade nå mer.
Snabbare än jag brukar. Svettlökigare. Slut. Död! Nästan.

Jag kör jämt efter låtarna på cd:n när jag tränar, räknar på att tre låtar är ungefär 10 minuter (stämmer nästan hela tiden på min träningsskiva). På så vis, har jag kommit på, slipper tiden gå så sakta. Den gör ju verkligen det (går sakta alltså) när man tittar på tidtagaruret hela tiden.
Nu har jag iofs börjat kunna alla låtarna också, så att jag tänker på tiden så...men va fasiken, det är fortfarande bättre!
Kanske dags att byta skiva? ^^

10 minuter lätt motstånd, 10 på högsta...om och om igen. Alltid ligga över "mitt vanliga" tempo.
Svetten gick inte att undvika. Inte andningssvårigheterna heller. Men jag listade ut det. Orkade!

Träningsbänken, det nyaste tillskottet i mitt näste, har visat sig vara en riktig guldklimp...
Aldrig förr har det varit "lättare" att göra situps! Och jag kan göra rygglyft nu också, RIKTIGA!
50 av vardera, så fick det duga för ikväll!
---

Tyckte det var lite extra kämpigt på jobbet. Kanske för att jag redan hade hunnit ställa mig in på att vara ledig idag?
Det blir svårt för hjärnan på nå vis, att ställa om. Egentligen ingen stor förändring då jag är ledig imorn, och får vara ledig på Fredag istället för idag. För mig är det samma sak. Men jaaa, hjärnan är en konstig manick! ^^
---
Har precis hjälpt min sambo till Krösus sork räkna sina sparade tillgångar.
HÄR! I mitt vardagsrum!
Joo han bor här ibland, när den sidan kommer fram.
Jag vet vart han gömmer sina guldpengar.
I den ende (?) parkeringsautomaten som finns inom dessa 50-skyltar.
Och i mitt vardagsrum till och med!
Jag ser den nu. Den är typ en meter hög, och rymmer HUUR mycket slantar som helst.
Min krösus har inte kommit hälften upp än, men det finns lite där ändå.
----->

En början är alltid en bra början.

Dagens träning:
-Kort morgonpromenad med vovven
- Promenad TILL jobbet. Det är SANT, jag gick!!! Var för lat att stå och skrapa is i -11 samma tid som det tar att komma fram om man går. ^^
- Kvällspromenad med vovven, powerwalk. ca 15-20 minuter
- 45 minuter på crosstrainern
- 50 Sit-ups
- 50 Rygglyft

Helt godkänt tycker ja!

Dagens mat:
Frukost: lättfil och musli. vatten
Mellanmål: nada
Lunch: snitzel, pommes, sås och loka
Mellanmål: Bluekeld- vatten och en banan
Middag: Två korv med bröd, en broccolipaj

Nöjd? Nej... Men det får va så!
Har haft ett jävla matsug sen i Måndags.
Vill äta, mest hela tiden.
Kan den nykomna kylan bidra till mig som matvrak? "/

Ska bli bättring nu när jag är ledig och har tid. Promise!

Gosa nu. Jag tycker om!

Inga kommentarer: