tisdag 22 december 2009

Precis som det ska vara

Sliten Naannii rapporterar från soffhörnet.
Det har varit en lång dag det här.
Nästan 12 och en halv timme spenderades på jobbet.
Det började med frukost.
Dämpat ljus, uppdukat bord fyllt med limpsmörgåsar, rödbetssallad, julmust, skinka å allt annat som hör julen till. Ett stort levande ljus mitt i alltihop.
Glada arbetskamrater som förvandlade det gamla lagret till den mysigaste frukostplatsen i världen!
.
Årets första julklappar gavs och togs emot.
Vi skramlade ihop 600 kr i julklapp åt Chifen. Vi tyckte det var dags för henne att få en riktig massage efter helgerna. Årets slitare, där har ni henne!
Sen var det vår tur att få julklappar. En av coop, och sen lite mer personliga av hon som nyss fått en av oss. Rim hade hon knåpat ihop på vartenda ett också, Det här är mina:
.
Först och främst fick jag en försenad 20-års present från alla arbetskamrater:

"Här får du något från dina vänner,
hoppas att du värmen känner
Denna gåva kommer sent
Men jag lovar, inget illa ment.
För att få det hela rätt
Valde vi nu detta sätt.
Grattis Sanna!"
Presentkort på 500 kr på Vero Moda i stan.
Jag har de bästaste och snällaste jobbarpolarna i världen!
Tack tack tack!!!
Här ska det köpas kläder! :D
-
"Hoppas du lyckades med din lilla plan
Att efter jobbet- innan mörkret finna en gran
Om du inte lyckades och känner dig sliten
Här får du till och med ljusterapi från en liten
Om det hjälpte mot trötthet vore ju kul
Det önskar här Lisa och god jul."

En söt liten gran som går i olika färger.

"Ja du lilla Sanna
i sängen får du inte stanna
Nej upp och hoppa på en gång
Så blir du pigger dagen lång :)

Guess what?

just det...EN VÄCKARKLOCKA!


Julklappen från Coop var inte heller nå dålig.
Världens bästa (?) kokbok!
Men den försenade 20-års presenten, och julklapparna från Chefen...De tog då priset, BIG TIMES! Tack så jätte mycket! :D
Märker ni hur de tycker om att jävlas med mig för min största last? att komma upp om mornarna? Jag får höra det hela tiden! ^^Men nu borde jag väl lyckas ta mig upp ändå? ;)

Efter frukost väntade anstormningen med folk, trodde vi ja...
Visst var det folk, och vi sålde en heeeeel massa mer än vi brukar,
men någon riktig anstormning blev det inte. Tvärrt emot. Faktiskt ganska lugnt.
Vi var många som jobbade. och med mycket varor att fylla ut. Stämningen på topp när vi kunde fylla och göra allt två och två.
En arbetsdag helt i min stil. Och fort gick den också.
Slutt!
Hämtade syrran som kommit hem för att fira jul och samtidigt passa på att jobba lite, när jag slutade. Fixade lite med våra gemensamma julklappar vi ska ge bort. Jag har saknat henne!
Tog en kvällspromenad och följde henne en bit på vägen när hon gick hem.
Har haft en riktigt bra dag. Vart på gott humör. Sjungit julsånger och skrattat på jobbet så kunderna fått sig ett skratt de med.
Härliga dag!
Det är en sån här kväll man sitter och tänker att man är så jävla lyckligt lottad som har det man har! Roligt jobb (för det mesta). Älskade arbetskamrater. Härliga vänner och underbar släkt. Ett LIV helt enkelt! ;)
Imorn är det ledig och det finns massor "att göra", på min lista.
Vi börjar med längdskidåkning tycker jag. Klockan 10. Med Pis!
Yeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeey!

Inga kommentarer: