fredag 11 december 2009

Ensam en välkomnar alla

Jag fick se lussetåget på jobbet.
Mellan köttdisken och frysen stod de.
Det var fint. Men lär ha vart finare i kyrkan. ^^

Man kan dock fundera på om vår by verkligen försvinner SÅ snabbt?
När jag var med och sjäng kan jag minnas att vi var en hel del folk. Iaf minst 20-30 pers i ungdomskören?
Jag tror det var 9 eller 10 idag! :O
SHIT!
*Lissen i ögat*

Men hallååå!
Välkommen HÖGSÄSONG!
Vi visste alla att den skulle komma nu, men ändå...jag blir lika chockad varje gång vi måste ha båda kassorna öppna (jaaa, vi har bara två). FLERA gånger på en dag dessutom!
PANG sa det bara. Dött igår. Levande idag! Swisch! Bom! Pang! Braaaaaaaak!!!
Byn lever igen. Lever för vintersäsongen! Slalom, snowboard och längdåkning (när det nu bestämmer sig för att komma lite snö).
Jobbet blev så mycket roligare på en gång, trots stressen som knackar en på axeln hela tiden.
Jag gillar't!

Nu: Idolfinal!
Sitter alldelens ensam med fullt av levande ljus tända.
Har nyss ätit en köttfärspaj och innan dess gått med vovven.
Jag är på bra humör och bara hoppas att NÅGON, vem som helst, hör av sig och vill umgås med mig en kväll som denna. Jimmy kan åtminstone komma hem från värkstan nångång tycker jag! ^^

Peace!

2 kommentarer:

Sandra sa...

jag tycker att det är så gulligt, vill också jobba i en liten butik! :) vi har 7 vanliga kassor och 3 självscanningskassor, 2 självutcheckningar och så 3 kassor i förbutiken/spelet. vissa helger räcker inte ens det till utan att det blir köer som ringlar sig flera meter. jag bävar in för julen.

tomtenissenjessica sa...

Vi var inte ens 9 stycken som var förbi en sväng vid konsum, utan så mycket som 7! ;)