måndag 21 december 2009

Nu är det riktigt nära

Okej gott folk, hur fortsätter jag här i från nu då?
Fortsätter jag överhuvudtaget, just nu?

Vågen stannade på 77,6 kg , och jag har alltså tappat ytterligare ett kilo sedan förra veckan! Yeeeeeeeeey! :D
Det betyder att jag "bara" har 2,6 kilo kvar att tappa till nyår. 2,6 kilo på en och en halv vecka!
Står just nu i valet och kvalet om jag ens ska försöka eller inte. Kanske borde ta en paus över jul, fast då kommer jag säkerligen tappa hämningarna helt och äta upp mig till de där 90,4 kilona jag började på. ^^

Två komma sex kilo...det låter inte mycket. Men, hitentills har jag aldrig lyckats med så mycket på så kort tid, så det är nog en hel del iaf.
Det krävs motivation! inte för att jag inte är motiverad, utan tvärrt om..jag är GRYMT taggad att försöka. Om det bara inte hade varit en jul emellan nu och nyår hade jag gett gärnet...Nu tvekar jag istället.
En och en halv vecka, det är en del...men som jag jobbar nu kommer träningen ligga i skymundan en hel del. Därför kommer det alltså bli LIVSVIKTIGT att jag sköter maten som jag ska efter idag (frossardagar är till för att användas).
Klarar jag det?

Ska jag väga 75 kilo till nyår, då jävlar ska jag gå in helhjärtat för att försöka också.
Julafton får vara en fridag. Tänker inte tänka viktnedgång på den dagen. Men annars...

Vet ni? Jag tror jag kör...
Går det inte,
så kan det ju inte gå annat än åt helvete?
och det kan jag hantera.

Eller vad tycker ni?

Inga kommentarer: