tisdag 29 december 2009

15 grader varmt!...

Det är det jag har just nu!
Inte ute så klart, för där har det krupit ända ner till -25...
Det är här jag har 15 grader!
Inne i min soffa. I min bostad. I mitt hem!
Pumpjäkeln har gått sönder på nå vis!
Uhhh people!
Det räcker med kyla nu!
Ge mig 30 grader plus!
Hellre druknar jag i mitt eget svett än fryser på detta vis!

Fick skjus av min sötaste granne till Vollybollen (inte Folke, utan Loit, men Folke är rätt söt han också ;) ).
Skotern fick stå kvar hemma med ett utdraget startsnöre som inte ville linda in sig igen. Sorry Jimmy...Fixa fixa! ^^
Lyxigt med privatchaffis på en helt vanlig Tisdag! :)

Det visade sig att jag inte var den enda som hade problem att få igång bilen idag. Minst tre andra också. Inte direkt en av bilarnas bästaste dagar tydligen. Inte så konstigt heller.
Men det är tydligt att man ska ha en äldre bil om den ska starta en dag som denna. Saknade golfen i nån sekund.

Just ja, glömde berätta att jag fick ett uppdrag igår efter konserten.
Jag har tills sommaren på mig att lära mig "Du är allt" med Sonja Aldén, sen ska jag sjunga den på en av mina vänners BRÖLLOP! :O
Sjukt kul!
Känner mig grymt uppskattad som får den chansen.
Nog väl att jag kommer stå och störtböla när jag sjunger, men jag ska göra mitt bästa.
På hedersord! :)

Nej vänner, om man skulle ta och hämta en till filt, eller helt enkelt inta säng-position?
Vi får väl se varthän det barkar med temperaturen här inne. Om vi får fly vind för våg, eller om karlarna i huset lyckas få fjutt på grejorna igen.

Frusen Naannii säger gonatt

1 kommentar:

Sockiss sa...

tips från coachen: värmeljus. i sovrummet, innan man går och lägger sig. stängd dörr. och det är ganska mysigt när man kryper under täcket sen.