söndag 20 december 2009

Stå inte här och frys, gå hem!

Jaha, ja tackar ja!
Jag som trodde jag var hemma? men nej nej...jag hade väl fel! ^^

Min käre sambo har visst köpt en ny dörrmatta. En riktigt schangtil en. Den välkomnar alla människor som kommer till vårt hem. Ja stig in, stig in! Varmt välkomna hem till oss! ^^
Eller nja, kanske inte riktigt...men vi har redan haft fyra personer på besök, så meningen med den fungerade inte riktigt. Sorry Jimmy, vi får besök ändå!
Iofs har alla tagit sitt pickochpack och gått hem också (förutom Ipoden som inte riktigt hann med Tezzi när hon gick), så jag vet inte...den kanske funkade efter ett tag i alla fall? ;)
En bra dörrmatta i såna fall!

Han ha vart och handlat idag karln min. Julhandlat. Gått i AFFÄRER!!!
Ja dra mig i backen. Det är inte ofta det ska ni veta.
Oftast nöjer han sig med att stanna i bilen (eller allra helst ända hemma) när det vankas shopping. Men idag ni...Det lär ha tagit hårt på honom i julruschen!
Naannii'ns gofis! ^^

Själv har jag jobbat mest hela dagen. Suttit i kassan, pratat svängelska med danskar, och fått höra att jag borde sköta mitt jobb som apoteksansvarig lite bättre.
Tack för den! Thank you, thank you!
Panodilen var slut. Att det fanns minst tre andra sorters huvudvärkstabletter hjälpte tyvärr inte. Men ja, jag skötte mitt jobb dåligt.
Blir lite surputt på människor som blir sura för så lite. Jag beställde ju ett helt gäng med förpackningar för typ en vecka sen. Och sen har jag inte jobbat så mycket sen dess.
Hur tusan skulle jag kunna veta att folk skulle ha extra mycket huvudvärk just den här veckan!? Jag är väl ingen spådam heller!?
Inte kan väl jag rå för att människor använder huvudvärkstabletter som vi andra använder toapapper?
Jag tycker det är grymt jobbigt när man får såna där slag rakt i fejjan. Jag sköter mitt jobb så gott jag kan! Men men, det är bara att ta det som kommer.
Tacka och ta emot. Lite med en klackspark så där.
Nu är det iaf beställt, så nu kan folket i bygden få hur mycket huvudvärk ni vill...Eller näää...vänta några dagar, så att panodilen hinner komma först, så jag slipper ta på mig det också.
Tack!
Börjar känna av den där årliga julstressen också.
Inte bara på jobbet, utan här hemma också.
Idag har jag iaf tagit in granen och pimpat den med ljus och underbart glitter. Slagit in några fler av julklapparna som aldrig verkar ta slut. Och dammsugit vardagsrummet.


Tar det en gnutta lugnt och slänger då och då ett öga mot granen i hörnet bredvid tv:n. Ser saker som jag måste fixa till...Men inte idag, Det får vänta. Klockan är redan kvart i 11, och jag borde redan ligga i sängen. Ska bara ge djuren mat först, å duscha, å kissa...å borsta tänderna...
Men sen ni, då blir det sängen!

Nu jobbar jag två heldagar, sen är jag ledig dagen före julafton. TVÅ heldagar, en vollybollkväll...Och underbaraste Anna som kommenterade gårdagens inlägg på att det faktiskt FINNS ett skidspår uppkört!!!! :O :O :O
Dessutom står det nu på hemsidan att det finns HELA 7,5 km's längdspår!
Bajs! Varför ska jag jobba två heldagar på raken just nu???
Typiskt!


Nu får jag längta ihjäl mig till Onsdan istället, om jag nu hinner åka något då heller...Hoppas hoppas.

Det var nästan enklare att längta efter något som inte fanns, än att längta efter nått som finns när man inte hinner...

Vägning imorn. Let's see...

3 kommentarer:

Yenface sa...

Åh!! Jag hatar griniga kärringar och gubbar. dom tar kål på mig! Man blir sur i allmänhet då. Hela arbetsdagen kan bli förstörd av sånna jävlar!! bläää. och när man är vikare är det inte ens mitt fel att grejer inte finns. Heja dig! :)

Anna. sa...

Vad träligt att du jobbar! Det är så typiskt. Jag kan dock glädja dig med att de där spåren är lika bra som att åka på typ gamla järnvägen eller nåt, alltså i princip obefintliga. Men köp en pannlampa i detta mörker så ska du se att det går att åka i alla fall. Eller låna snön uppe i backen efter stängning. Där finns i alla fall lite ljus och man riskerar inte att få skidorna uppfläkta av massa stenar som man inte ser ;) kram kram

Mickaela sa...

Vart är mattan köpt? :)