söndag 1 november 2009

Nio komma fyra på ingenting alls...

Äntligen är denna jobbhelg över.
Dags att andas ut för en sekund.
Varva ner.

Glömma varor som inte ligger inne, pantmaskiner som krånglar och beställningar för en stund...
En lååång stund...
Nåväl, i alla fall till på Tisdag. ^^

Jag känner mig trots allt väldigt nöjd med helgen.
Tror aldrig jag varit så effektiv på jobbet som nu. Kanske lite för effektiv ibland, men det kan ju gå jämt upp med de dagar jag latar mig lite?
Gått promenader på minst en halvtimme både Lördag och Söndag, och förutom "ned-stressnings" godiset har jag lyckats bättre än någonsin med onyttigheterna.
Nästan så att jag kan säga att jag har lyckats...men bara nästan!

Hittade mina Nyårslöften på en skrynklig lapp i nattduksbordet igår, och insåg att jag fasen i mig lär lägga på ett kål nu om jag ska lyckas med en av punkterna.
Punkt ett på saker jag ska försöka göra/hålla under året 2009:
"Gå ner de kilon jag har kvar till mitt slutmål"
Jo men tjeeeena. Det skrevs på den tiden det gick BRA för mig. Då kilona faktiskt föll av, och jag kom upp om mornarna.
Kanske har jag byggt en himla massa muskler sen dess, men jag har ändå NIO komma FYRA kilo kvar att beta av om jag ska nå det målet...
Nio komma fyra kilo...och två månader!!!
Dra mig baklänges, det är redan NOVEMBER!!!
Kan detta verkligen lyckas?

Känns lika nära som jorden är solen. Dvs. inte alls!
Men man måste ju försöka i alla fall?
Göra sitt bästa...

Nu vet jag ju inte hur morgondagens vägning kommer gå.
Men jag ska i alla fall fortsätta med mitt smalmats schema.
Skriva, laga...äta!

2 månader...ett omöjligt uppdrag?

2 kommentarer:

ida sa...

nej det är inte helt omöjligt! läst igår om en tjej som gått ner 12 kg på 8 veckor. Det GÅR om man verkligen hänger sig och är beredd att offra ganska mycket under just denna perioden. Själv läste jag också mina nyårslöften häromdagen och insåg att istället för att ha minskat har jag ÖKAT med tre kg sen nyår så nu är det dags att lägga på ett krut. För min del. mitt mål är 6 kg till nyår. Hua! lYCKA TILL

Sockiss sa...

inte alls omöjligt... bara det att man måste träna hååååårdare... och vara super-duktig med maten. utesluta ALLT socker ur det man stoppar i sig...

jag klarade ju inte ens 5kilo på en månad... så nu måste jag måla en tavla... fan också.