tisdag 3 november 2009

Full måne är dum!

Fullmåne!
Inte konstigt jag "sov" så dåligt i natt.
Och att jag inte tänkte på det redan i morse?
Ding dooong, och däääääääääääär ramlar poletten ner!

Jag sover ofta dåligt, just när det är fullmåne.
Hur tusan kan det hänga ihop?
Kikade på internet nu, bara för att bevisa för en skrattande Jimmy att man faktiskt KAN sova dåligare just när det är fullmåne. Där stod det också att man kan få humör därefter...
Vaddå därefter? Jag hade ju humör därefter, före! :O
Vi skyller allt på månen tycker jag!
Gårdagens humör också!
Månen är dum när den är full!^^

Förutom tröttheten är det en sak som härjat mer i mitt inre idag...
Kämpan att vilja fortsätta kämpa!
Det var länge sedan jag var så jävla målmedveten som nu.
Allt pågrund av viktnedgången från förra veckan!
7,2 kilo fram till Nyår!
JAG SKA!

Det där suget jag alltid, mer eller mindre, har efter onyttigheter har varit som bortblåst sen framgången. Visserligen har det bara gått två dagar, men ändå!
Inte en sursockrad räcerbil! Jag har tittat på dem. Sett både dem i bjud-skålen vid kassan och de i fikarummet. Men NEJ! skitsaker! Aldrig mer!!! (okej, jag överdriver...men just nu menar jag det)
Nu sköter jag mig.
Vill ha mera nedgång!

Pliiiing ploooong!
Malan kom precis hit för att mysa och dricka grönt te, så nu har jag inte tid att spy mer av mitt egoistiska jag på er nå mer...
Där klarade ni er allt lindrigt undan! ^^

Dagens träning:
35 minuters power-walk med tillhörande kiss- och bajspauser (Djin, inte jag)

Dagens mat:
Frukost: Chili con carne och en bit bröd (eftersom jag inte hade någon lunch på jobbet), en mandarin, vatten
Lunch: Plock av indonesisk mat som vi fick som test till jobbet. Lite kyckling, råris, nudlar, sås osv.
Middag: Viktväktar pannkakor, blåbär (istället för sockret i sylten) och grädde, vatten
Kvällsmys: en kopp grönt te

Och mellanmålen då?
Ja ni...jag vet inte vart de tog vägen.

Imorn ska jag på frukt och grönt- utbildning...
Wihooo!

Hejs!

4 kommentarer:

Sandra sa...

6 kilo till nyår är mitt mål. Sen är det 4 till, men dem tar vi då.
Vetefan hur jag ska lyckas, har haft skitsvårt att hitta min motivation efter sommaren då allt föll lite pladask och jag gick UPP 3 kilo istället för ner.

Jag funderar på att börja matblogga igen, men jag vet heller inte om jag vill vara så öppen längre. Och skriver jag bara för mig själv har det ju absolut inte samma effekt. What to do? Jag måste sova på saken, försöka arbeta fram nåt bra. Men tiden är fan knapp, inte ens två månader kvar nu!

Sandra sa...

Och ja just det, du är sjukt duktig! Jag hejar på dig! Och förlåt för spammandet, hähä.

Anonym sa...

ja de är sant att man kan sova dåligt när de är fullmåne, jag har haft dessa problem förr, men nu är jag så gammal och trött så nu sover jag fast månen är full...Ja de är väl vampyren som kommer fram när de är fullmåne, de är väl de som påverkar humöret hahahha..
kram kram Kicki

ida sa...

visst kan man sova dåligt och bli lättirriterad av fullmåne. I vår familj blir det alltid värsta storbråken exakt 3 dagar innan fullmåne.. varför?! Ingen aning. Men lite läskigt är det allt..