onsdag 25 november 2009

Morgonpladder

God morgon och Välkommen till ännu en gråtrist dag.
Det är liksom bara grått, hela tiden!
Vart har solen gömt sig? eller snön?
Ljuset?

Det är inte konstigt att det tar så lång tid att komma igång om mornarna...
Det är ju mörkt mest hela tiden!
Ligger kvar i sängen så länge jag kan, myser under det varma täcket.
Går morgonpromenaden som en zombie. Tänker inte alls på vad som händer runt omkring.
Sitter under filten i soffan, halvsovandes.
Kommer till jobbet, frågas hur det är med mig. Svaret är alltid trött.
Fram emot eftermiddagen kommer energin smygandes,
sen är jag inte trött längre när det är dags att gå till sängs.
Wierd!

Mindre än en månad kvar till jul är det också.
Första advent och julskyltning på Söndag.
Om cirka två och en halv vecka är det meningen att slalombacken ska öppna.
Det är dags för lite kvarliggande snö! :)

Jobbar stängning idag. 18.45.
Ska ta en hel myskväll i soffan med J...
Det sker alldeles för sällan.

Imorn gäller det att komma upp i någolunda tid, städa och dona klart innan Malan slutar och vi åker mot Örebro för lite mer julshopping och påhälsning hos syster klockan 12.
Shit vad veckorna går fort!

Naannii'n halvsover vidare...

2 kommentarer:

Musan sa...

Yes yes äntligen lite besök :D Puss

Sandra sa...

Hur tidigt stänger er butik egentligen? :O När jag jobbar stängning slutar jag 22.15, haha. :)