fredag 20 november 2009

Trevlig dag...

En sån där lyckad mysdag.

Lugn och skön, men ändå väldigt effektiv dag på jobbet.
Förvånansvärt utan stress för att vara en Fredag.
Trots att försäljningen gick bra.
Och arbetskamraterna sen, de bästa!
Tänk att så många timmar ändå kan gå så snabbt.
Men det beror väl på omgivningen tänker jag.

Åkte till pizzerian efter jobbet.
Latmasken till husmor satte in.
Ost- och skinksallad, som vanligt nu för tiden.
Smakade faktiskt en liten bit av Jimmys vesuvio med kebabsås. :O
Men det var fan inte gott!
Vad har hänt? Det som var min absoluta favorit???
Blev besviken, fast samtidigt glad.
Det bästa var att jag inte ens VILLE ha mer.
Man kan ju undra när det hände senast?

Resterande timmar av kvällen spenderades vid bekanta.
Bekanta som jag aldrig har "umgåtts" med så där "utan vidare", annat än träffats ute någonstans och pratat lite grann.
Vet egentligen inte varför vi inte har gjort det, då Jimmy och karln i huset är så goda vänner.
Mys med barnen i familjen. Och med hundarna. Jimmy blev kortklippt och jag torkade valpkiss.
Haha, häftigaste dvärgpudeln någonsin! (inte för att hon kissade på mattan, för det skulle jag också kunna göra om jag fick lust. Inte skulle jag va häftig för det ^^..men annars. Vilken jäkla duracellkanin till dvärg!)
Idoltittande och "vuxensnack" när barnen krupit till sängs. Nån pilsner och lite vin för de andra. Bilnycklar i min hand.
Mysig kväll, som från min sida gärna får göras om. :)

Precis som en Naannii vill ha det!

Träning blev det inte mycket av med.
Lite brownie och chips slank det däremot ner.
Det fick det. Jag tillät.
Skönt när man känner att man faktisk får,
och inte "Åhhh, varför gjorde jag???"...

Nöjd med Fredagen och glad att helgen precis har börjat tar jag nu kvällen.
Kryper under täcket, myyyser.

Fan vilken lyckad dag!
och detta trots ett evigt regnande! ^^

Dagens träning:
två korta promenader

Dagens mat:
Frukost: lättfil och musli. vatten och te
Mellanmål: en bit brownie
Lunch: skink och broccolipaj. vatten
Mellanmål: en banan
Middag: ost och skinksallad, bröd, cola light
Kvällsmys: Vatten och några chips

1 kommentar:

Sockiss sa...

du! nu har jag varit på kost-föreläsning för tjejer på gymmet. och eftersom tjejer förbränner mat annorlunda mot killar så ska vi äta olika saker för att bli av med fett. för att bränna fett måste vi äta fett, och inte så mycket kolhydrater tydligen. dock INTE ta bort kolhydrater helt. och killar måste äta mindre fett för att bränna fett. så tydligen är det bättre med ägg och bacon innan träning än en sallad. men vad gör man då? om man inte längre gillar fet mat? hur gör vi nu? buhuuuuu.