tisdag 10 november 2009

Ett tu tre...

Det finns inget bättre än när musklerna gör sig påminda.
När varenda muskel i kroppen är så uttröttad att det nästan gör ont,
då vet man att man verkligen lever.
Glädjen av att ha klarat någonting nytt,
som man aldrig gjort förut.
Det har blivit både en glädjespruta,
och en sak jag tar till för att få bort den surkärring som ibland gör sig bostadd i min kropp.
Det funkar mot allt!
Jag är så glad att jag funnit träningen!

Sjunger med i musiken, blundar och låter mig svepas med i takten.
Då går allting mycket lättare. Man orkar mer då man inte tillåter sig att stirra på tidtagaruret har jag kommit på. ^^
Kämpade mig igenom en hel timme på crosstrainern. Kände magmusklerna innanför fläsket.
Tänk att de finns där ändå. Tänk att de finns överhuvudtaget! :O
....

Det är fan i mig inte långt kvar till Jul heller...
Snart ska ljusstakarna och stjärnorna upp i fönstret, dags att leta julgran är det också, även om sambon hatar mina "julgransletningsförsök". Det SKA vara riktig gran, så att det riktigt LUKTAR jul. Annars vill ja int va mä! ^^
Julklappar ska inhandlas för lönen som kommer på Fredag. Det blir en tight månad det här. Men så får det va!
Julälskare, med allt vad det hör till ä jag.
Det kommer bli GREAT!

Lediga dagar väntar.
Två stycken.
Imorn gäller det att få ordning här hemma, som vanligt.
På Torsdag kanske det blir en sväng till simbassängen.
Det skulle vara skönt!

Dagens träning:
60 minuter på crosstrainern, 20 "rygglyft".
2 kortare promenader på sammanlagt 30 minuter.

Dagens mat:
Frukost: lättfil och musli, vatten, en kopp te
Mellanmål: en mandarin
Lunch: viktväktar lasange, vatten
Middag: pasta och baconsås, vatten

Over n' out!

Inga kommentarer: