måndag 2 november 2009

Över en natt...

förvandlades 9,4 kilo...
till SJU komma TVÅ! :O

Målet känns inte så långt bort längre. Det kan gå...
Kan jag gå ner 2,2 kilo på en vecka genom att äta rätt, och inte ens träna som jag brukar,
MÅSTE det gå!
Eller hur?

Det känns äntligen som om jag kommer nån vart. Finally!
Jag väger idag det lägsta jag någonsin vägt sedan jag började gå ner...
och jag har slagit det gamla rekordet att gå ner 1,4 kilo på en vecka med hästlängder.

Heja heja!

Veckans vikt och mått:
Vikt: 80.2 kg (-2.2)
Midja: 88.5 cm (+-0)
Byst: 106 cm (+-0)
Stjärt: 105 cm (-0.5)
Mage: 96 cm (-0.5)
Höft: 98 cm (-1)

Tacka smalmat och nyttigare helg för det! :D

Nyårslöftet kan bli verkligt. Det är redan verkligare nu än vad det var igår.
Men det är ändå långt bort, och det kommer krävas en hel massa, det vet jag.
Hur ska jag klara det?
Smalmat i massor? Matscheman som följs? Träning svettigare än någonsin?
Att klara det betyder att jag måste gå ned i genomsnitt 0.9 kilo varje vecka de närmaste åtta veckorna. Och att julen kommer bli en jul utan frosserier.
Fixar jag det?
Jag vet ärligt talat inte... men jag måste försöka!

Sju komma två, på i alla fall något...

---

Idag damp höstdeppressionen ner i en Naannii's huvud...
eller så vaknade jag åtminstone på fel sida.

Halv 12 slog jag upp ögonen.
Trött, Sur, Förbannad, Irriterad och grinfärdig. Redan då!
Hade ingen som helst lust att gå upp och mötas av den stora äckliga diskhögen i köket och se de stora dammråttorna springa amok över golvet.
Ledig dag...yeeeeeeeeey...Städdag!
Blundade igen, hårt!

Önskade att jag skulle somna igen och vakna imorgon bitti lagom till tiden att åka till jobbet.
Men det gjorde jag inte. Blev bara ännu surare och vankade upp för att dra en morgon drill.
Vägningen gjorde mig lite gladare i någon sekund, men den glädjen försvann i samma ögonblick som jag sträckte mig över den överfulla diskbänken för att nå en ren tallrik att hälla min fil i.
I bara trosor och bh slog jag mig ner i soffan med frukosttallriken framför mig. Försökte hitta på allt möjligt att göra på datan för att slippa ta tag i dagen.
Inte ens den var nå rolig idag...och då är det något allvarligt fel!

Skickade ett varnings-sms till Jimmy för att rädda honom från utskällningar innan jag började städa:

"Varning varning! Kom inte hem på ett par timmar om du inte vill bli utskälld av en grinkärring till flickvän! Hon har vaknat på helt fel sida, och ska nu försöka få ordning på den här soptippen. Varning för utbrott, bara så du vet. Ses ikväll när aggresionerna lagt sig. Puss"

Behöver jag tillägga att han inte kom hem? Och att han fortfarande inte har gjort det, fastän jag skickat att jag lugnat mig nu? ^^

Lite snäll i allt djävulskap måste jag ändå ha vart som tillochmed varnar honom?

Vet inte varför dagen började så förfärligt dåligt.
Med gråten i halsen diskade jag bort äcklet från disken och dammtorkade hela lägenheten.
Försökte inte ens vika ihop den enorma tvätthögen i sovrummet. Då hade jag verkligen brutit ihop...Varför vika en tvätt när man ändå får lov att PRESSA in det garderoben om det ska gå att stänga garderobsdörren?
GAAAAAAAAAAAAH, Jag behöver en byrå. NUUU!
Nej förlåt...jag behöver PENGAR, så att jag kan köpa en byrå. Nu!
Ilskade mig igenom alla rum med den otroligt klumpiga och dåliga snabeldraken, och söl-torkade dem sen ordentligt med go-doftande rengöringsmedel.
Såpp, Klart!!

Försökte fly vardagen (och förhoppningsvis mitt dåliga humör) genom att hitta någon som ville med in till stan för lite shopping.
Tror ni någon ville med? NOOOOOPE, inte det heller!
Då kände jag mig ensammast i världen också. Misslyckad.
FAN vilken jävla skit dag!

Tog med mig Djin på en långpromenad. Vädret var lika grått som mina tankar.
Tog en vända inne på Coop för att handla lite mat på hemvägen.
Kom hem...och kände mig faktiskt lite gladare.
Bytte om, och tog en vända på crosstrainern för att få ut de sista onda demonerna.
Musik. Högljudd musik! Halvfalska medsjungningar. Sit-ups, några övningar med hantlarna. Pilatesbollen.
Dusch.

Det hälpte!
Jag är inte alls samma patetiska självömkande människa nu som jag var imorse.
Fy faaaen vad jag älskar träningen ibland!

Chili con carne gjordes, och åts...

Jag är lugn. Glad.
Inte alls samma grinpitt.
Jag fixade det.

Dagens låt: Apollo drive- Time
(skönaste låten just nu. Påminner mig dessutom om sommarens underbara Ölandsresa)

Dagens träning:
45 minuters promenad. 20 minuter på crosstrainern. 15 minuter övriga övningar. 20 sit-ups.

Dagens mat:
Frukost/lunch: fil och musli, vatten
Mellanmål: en mandarin
Middag: chili con carne, ett rundstycke bröd, vatten
Kvällis: en kopp te och några saltade solroskärnor

Time, everybody's looking for time.
Looking for a way to rewind. It's impossible.
Hope, everybody searching for hope.
trying to find a way to go....

3 kommentarer:

Sockiss sa...

du råkar inte ha pms? jag vet att mina mornar ser ut sådär när det vankas kvinnoflod.

Sockiss sa...

hejaheja!! vad braaa du är!! ska vi se vem som klarar det tills nyår? jag vill gå ner tio till... ligga på 80kilo. men det känns omöjligt.

Piiiisa sa...

Fan vad du är duktig! Keep up the good work girl, så kanske du klarar ditt nyårslöfte! Men även om du inte gör det så gör det inget, du har kommit så himla långt på vägen ändå!!! Grymt duktigt är du!
Synd att du va på dåligt humör och jag bor långt borta annars har jag lätt hängt med dig till staden för shopping! Men en annan gång !