söndag 8 november 2009

Farsdag och mycket annat

Lite motigt var det allt imorse.
Ä huvve dumt får kroppen li, så att säga.
Känns nästan som att jag börjar bli för gammal för sånt där.
Jag ska sitta inne om kvällarna, lära mig sticka... och gå till sängs vid nio-tiden.
Höhö, som en annan pensionär! ^^

Inte för att jag hade tråkigt igår, för det hade jag absolut inte.
Jag hade mycket trevligt.
Trots att jag åt alldelens för mycket tårta, förlorade tvåfaldigt på Buzz, och kände mig äldst i byggnaden när vi tillslut hamnade på ett 18-års kalas.
Jag mös av att umgås med de jag tycker så mycket om! :)

Farsdagsmiddag hos pappa och Stina idag.
Syster var där, och farmor och farfar.
Jag älskar min papi!
Åt en himla god middag, blev mättare än jag blivit på länge.
Och så efterrätten sen!!! Ananas paj!
Behöver jag säga...MUUUMS?

Fick med mig två utökningar till gymmet.
Tyvärr var den höga för lång och fick inte plats som den skulle..."/
Funderar på om man kan korta av den på något vis, JAG VILL JU ANVÄNDA DEN!
Ryggbrädan satt som smäck. Passar perfekt, och den kommer absolut användas!


Det här finns just nu i mitt gym...en bra början till något stort

Tänkte vila mina små mukkler. Men nej, något STORT har hänt med en soffslitare det senaste året. Från latoxe till träningsnarkoman...Vilket jävla steg!
En halvtimmes rövslitning på crosstrainern och lite andra övningar blev det tillslut.
Lagom mycket för en dag som denna.

Jag satsar på att väga under 80 imorn. Jag hoppas hoppas hoppas!!!
Det spelar ingen roll om det bara är några fjuttiga hekton som försvunnit efter allt slit den senaste veckan. Bara jag kommer under 80!!!
Någon gång lär jag väl klara den där magiska gränsen? Annars kommer jag ju aldrig nå mitt mål!

Dagens träning:
30 minuter på crosstrainern, 30 "rygglyft", 20 sit-ups (trots min enorma träningsvärk sen igår).
2 kortare promenader på 10-15 minuter styck.

Dagens mat:
Frukost: fil och musli, vatten, en kopp te
Mellanmål: en mandarin
Lunch: nachos och taco-rester
Middag: Potatis, köttgryta och grönsaker, bubbelvatten, ananaspaj och grädde

"Såntjaghelstintevillskriva":
Men jag skyller på Jimmy...
Duschade, var nöjd över träningen. Nöjd med helgen. Nöjd med allt!
Kom upp, hängde tvätt...Och vem kommer då inte hem, om inte Jimmy...
Bärandes på: EN CHIPSPÅSE, EN PÅSE POPCORN MED CHEDDARSMAK OCH LÖSGODIS!!!!???
Okej, jag vet att jag inte kan förbjuda honom att köpa onyttigheter bara för att jag låter bli...
Men jag måste erkänna att jag inte klarar av sådana frestelser.
Jag har smakat på allt. Försökt hålla nere mängden. Men det är fan svårt!
Går det inte bra med vikten imorn vet ni vem jag skyller på... ^^
Han kommer få en hård dag den karln!

Matschemat är ordnat. Tiden till träningen är planerad...
Nu blir det sängdags!




1 kommentar:

Sandra sa...

ÅHHHHH! Vad är det med sambos och dessa jävla frestelser!? Jag klarar av att inte köpa skiten, men när Daniel har släpat hem allehanda godis och slänger upp det på bordet så kan jag inte låta bli längre. Gah, those bastards!