fredag 13 november 2009

Hör detta ihop???

Är jag den enda i hela världen som tycker att man inte ska dricka alkohol när man är på bio?
En öl före, eller en hel rackabajsans fest efter, det rör mig inte i ryggen...
Men att ta med sig alkohol in på bion, för att dricka under filmen!???
Jag förstår inte syftet. Allvarligt talat.
Bio är väl en "familjesak", eller åtminstone något som ska va romantiskt på nå vis?
Fest är väl mycket...men inte bio!
Tycker jag!!
Men jag kanske är den tråkigaste, gamlaste kärringen som är allt för löjlig med det här?
Då får jag stå för det, för jag tycker inte att sprit och öl har ett enda dugg med bio att göra. ^^

Till saken hör inte att vår biosalong inte är som "alla andra", och ligger i folketshus, inte har någon biokiosk, eller visar en film varannan månad.
Ni som vet, som bor i större städer... Vad händer om någon dricker i "er" biosalong?

Lite lätt irriterad är jag. Det får jag vara. Man måste stå upp för det man tycket, även om man verkar tycka helt annorlunda mot alla andra.

Trotsar den största delen av byn och skippar träsmak i röven. Har varit kärring sen jag kom hem från jobbet. Gapat, skrikit och klagat. Gått en surputt powerwalk på 30 minuter. Duschat. Hängt tvätt. Och ätit mat.
Nu myser jag, i min mjuka soffa, och umgås med bästaste Yen och hennes Kim. Idolkikning på hög nivå. En kärringkväll så bra som den kan bli! ;)

2 kommentarer:

Musan sa...

Håller med dig syster. Såg inte en droppe alkohol på bion ikväll här i staden. En öl i väntan på bussen hem blev det dock, men EFTER bion. Puss puss

Sandra sa...

Jag har faktiskt aldrig någonsin varit med om att någon druckit alkohol i biosalongen. Varken här i Bålsta, Uppsala, Stockholm eller någon annanstans.
Skulle tycka att det var fruktansvärt respektlöst av människorna i fråga, vill man dricka alkohol kan man gå någonstans där det serveras eller hålla sig hemma.
Så nej, det är nog inte bara du som är en gammal kärring! Eller så är det jag som också är det. :P