onsdag 4 november 2009

Utbildad Naannii blir högfärdig

Oj, vilken dag det blev!
Lång och påfrestande,
men åhh så lärorik och rolig.

Frukt- och grönt utbildning i Storå.
3 timmars bilresa tur och retur. Lite jobbigt, men min reskamrat körde och dessutom är hon grymt rolig, så det gick bra ändå! :)
Jag lärde mig mycket, fast än jag inte riktigt vet varför jag var där.. :S
Brödansvarig är jag, och godis, och apotek...
men inte frukt och grönt! :O
Nåväl, lite mer/bredare kunskap har väl ingen dött av?
Så jag tackar och tar emot!

Lärde mig en massa. Skoj!

Hem, byta om, och upp till mamma med bilen som vi lånade (hon hade vinterdäck på sin, det hade inte vi).

Joggade hem. Hade planerat en längre vända, men det gick bara inte!
Jag klarar inte av kall luft samtidigt som det blåser. Andningen låser sig. Gör ont!
Kanske får jag se mig besegrad nu. Av vintern. Hejdå jogging. Hej källargymmet!
En kvart blev det i alla fall. Och ännu en kvarts frisk luft under en powerwalk med vovven som bromsklots. ^^

Duscha och dona. Iväg till folketshus.
Hjälpa till. Dona. Hämta.
Coop medlemsmöte med smörgåstårta och underhållning!

Trevligt, om man jämför med förra året.
Va glada alla va! :O
Det var oväntat...Men riktigt riktigt kul.
Tror inte någon sa någonting alls negativt riktat direkt till oss som personal (?)
Bara en massa beröm!
Tackski! :)

JAG STÄLLDE MIG UPP!!!
PRATADE!!!
Framför alla de där människorna. :O :O :O
Berättade hur det var med brödleveranserna, eftersom många i kunder påpekat vår brist på brödsorter ibland.
Hur fan vågade jag det?
Kan inte ha vart mig själv!
Jag talar aldrig högt inför en grupp människor. ALDRIG!
Eller joo....idag tydligen. ^^

Nu är jag trött. Ska sova.
ordbajsandet får sluta här.
Fortsätter skriva mitt skit imorgon!

Dagens träning:
10 minuters snabb morgonpromenad, 15 minuter jogging, 15 min powerwalk

Dagens mat:
frulle: fil och musli, vatten
Mellanmål: en macka med ost, skinka och gurka, vatten
Lunch: Äcklig mat på nån dålig "restaurang" som inte hade nån mat jag ville ha alls. Nå fisk, potatis och remouladsås...inte alls nå gott! "/, En loka citron
Mellanmål: en mandarin, en halvliter cola zero
Kvällsmat: Smörgåstårta, bubbelvatten

JAG LÄT BLI ALLT SNASK IDAG OCKSÅ! :D

God natt alla läsare...
Vilka ni nu än är! ;)

Föressten...det snöar ute igen! Mycket den här gången!
Det är vackert i bygden ikväll!

1 kommentar:

Sockiss sa...

det snöade i stockholm också... men det var inte vackert. bara jobbigt. först när mörkret lagt sig och jag titta upp mot en lyktstolpe och såg flingorna falla blev jag glad... gick hem och tog fram mys-jackan och vinterskorna. hoppas det blir mycket snö för en gångs skull..