måndag 16 november 2009

Tackski!

Tack för alla roliga, hejjande och uppmuntrande kommentarer!
Grymt mycket tack. Det är så roligt att ha något att läsa när man kommer in på nätet.
Och att ni sen verkligen orkar LÄSA mitt ordbajs, Det borde ni få medalj för...för det skulle nog inte ens jag! ^^



Kan fortfarande inte riktigt förstå att jag är under "den där magiska gränsen" som stått i min väg så himlans länge. Trodde jag skulle bli taggad till MAX bara genom att klara det där...
men det blev jag inte. "/


Vet inte riktigt vad som hände imorse, vägningen gick bra...Humöret på topp!
Sen hittade jag inte måttbandet heller. Gissa vem som lånade det förra veckan för att mäta lite spisar och kylskåp? Jo just det...min kära älskade sambo.
Tror ni han hade lagt tillbaka det där han tog det? Höhö...näää, det tror inte jag heller.
Förstår mig inte på mitt eget humör. Jag har blivit så lättretelig på sistone. Blir galen för ingenting hela tiden. Lägger band på mig själv. Lägger mig en minut...Andas!
Tycker synd om den björn som sov, och var tvungen att vakna till mitt pust och stön.
Sorry älskling, men på sätt och vis var det faktiskt ditt eget fel! ^^
Han klev upp, letade på det i lådan i köket...
Ni vet, den där lådan som jag redan kikat i en sisådär 3-4 gånger?
Typiskt!



Där försvann det där jätte braiga humöret. Och på jobbet kom sötsuget smygande...Värre, värre, värst!
Det går inte att stänga av allt onyttigt. Jag MÅSTE få äta nån gång då och då, annars orkar jag inte kämpa vidare nå mer....
Sååå, jag bestämde mig för att ta en onyttig dag. En dag jag får äta precis vad jag vill, utan att känna någon ånger.
En dag, sen är det skärpning igen!



Idag har jag ätit dessa onyttigheter, som jag annars brukar låta blir:
- Vitt bröd
- Skagenröra
- En chokladcroissant



Helt chockad över att det inte blev mer. Men nej...det här räckte att äta för att få upp viljan igen. Täppa igen onyttighets-begäret!
Röten Naannii tackar och bockar,
Går till sängs till älskling,
Med katten och sockar. ^^



Dagens träning:
2 promenader på sammanlagt 50 minuter



Dagens mat:
frukost: lättfil och musli, vatten, te, mandarin
Mellanmål: banan, en bit baguette med smör och ost
Lunch: en stor baguette med skagenröra, sallad och gurka, vatten
Mellanmål: en chokladcroissant, vatten
Middag: minestronesoppa och mörktbröd med ost, en snutt baguette med skagen. vatten

1 kommentar:

Sandra sa...

Det finns ju en anledning till att man ska tillåta sig att äta onyttigt ibland - för annars orkar man inte fortsätta. Sen gäller det ju att hitta en balansgång så att man inte gör som jag - håller mig i veckorna men sen vräker i mig allt jag kan hitta på helgerna.
Du är sjukt duktig i alla fall, vi har ungefär lika mycket att gå ner nu! Vi borde sätta upp någon belöning för varandra om vi når det till nyår.. Vad säger du? :)