torsdag 19 november 2009

Det var shopping, bilar, byggning och en massa annat....

Torsdag kväll, och imorn jobbas det heldag!
Vart tog mina lediga dagar vägen? Två stycken tillochmed.

Var tystnad i min bloggdjungel till ordbajsande igår.
När jag väl hade tid att skriva, lekte mega huvudvärken Edvin buggkurs i min hjärna.
Han tyckte det var kul. Det gjorde inte jag!
Jag hade dock otroligt skojsigt tidigare på dagen (jag hade väl haft mitt roliga då), i Karlstad, med Malan, Mamsen och moster.
Det blir hålligång när Mostern är med ska ni veta. Hoyyy...Livat i holken!

IKEA först. Skulle köpa en byrå, men det blev två. :O
Lika bra att slå på stort på en gång. Så man har plats för paltorna.
Lite smått krimskrams, täcke, kudde, lampor och några julisar blev det också.
Bergvik köpcentrum och julshoppingen tog lite mera fart.
Skönt att ha värmt upp lite, för nästa vecka blir det troligtvis en resa till Örebros affärer, och till systern såklart!

Lekte byggmästare och byggde legobyrå. Klurigt det där med olika stora skruvar och pluggar hit och dit. Men jaaa, vet inte om jag gjorde rätt...men en byrå blev det iaf till slut.
Lite tydligare beskrivning skulle iofs inte skada. Eller är det bara jag som har kola i hjärnan? ^^

Inte fick jag långsussa imorse heller.
8.20 rullade min gamla golf in på besiktningen i Vansbro för att besiktas innan säljning. Gick det bra? Mjoo då, men inte helbra.
En 2:a och det var bara att åka de där 5 milen hem igen.
Jag hem för att skruva ihop den andra byrån, sambon till verkstan för att åtgärda det där ynka lilla felet.
Hupp, en hel byrå och en halvtimme senare (fasen va fort jag byggde när jag väl hade gjort det en gång. Byggarebob ta mig fan!) var bilen klar, och jag åkte de där 10 milen ännu en gång.
Katschiiiiing, där gick bilen igenom.
20 mil, nästan 4 timmar i bilen, 200 kr i bensin och 500 kr i besiktning och efterkontrolls penning fattigare. Puhhh...
Skönt att det är färdigt och klarrt! Nu ligger gollbilen på blocket.
Några har redan kikat på den, snart kommer en till...
Köp den, någon!

Städa, dona, fixa, trassla. Finfint i lägenheten.
Ny lampa i sovrumsfönstret


Mycket nöjd med byråarna blev jag.
Nu kan jag äntligen börja vika tvätt igen!
Myspyyyys!
Passade på att ta en bild på det "nya" bordet i köket också.
Gjort av svärfar en gång i tiden. :)

Träna, promenera, handla. Laga mat.
Supp supp...
Så var vi här...redan!
Torsdag kväll!


After promenixning in the rain
Dagens träning:
en timme och en kvart på crosstrainern.
Kort morgonpromenad, 50 minuters kvällspromenad

Dagens mat:
Frukost: nada
Mellanmål: en kopp te på besiktningen
Lunch: två grova mackor med stekt ägg och kaviar, vatten
Middag: mos, köttbullar, brunsås och sommargrönsaker. vatten


Såpp, nu blev det lite ordbajs igen...Gött gött!
Nu ska jag leka bilförsäljare igen. Tjugo över nio på kvällen. :S
Fan va jag kan saker egentligen! (I smyyyyg, som Lotta skulle ha sagt) ^^
Bring it on!

Inga kommentarer: