måndag 9 november 2009

När det väl började gå bra...

Jimmy har haft en riktigt riktigt hård dag!!
Eller njääe, det har han inte, för jag kan inte skylla vikten på honom (även om det hade varit lättare att springa runt en hel dag och vara sur på karln i huset)...

Viktnedgång och mens är ingen bra kombination.
Speciellt inte när allt händer på samma dag. ^^
Gahhhhhhhhhhhhhhh...
Jag blev plutt. Arg på vågen. Jag hade hoppats, Kämpat. SKÖTT mig så jävla bra!
Och så blir det så här!!!?
Vad fan blire?
De där ynka önskade 79 kilona, blev till 81.4... och ett PLUS 1,2 kilo!
Och dääääär jag skippade mätningen i ren protest!

Varför är man inte en gubbstrutt istället?
Så man slipper få ballongmage (de har iofs ölmage, men ändåå), omättande sötsug och gå upp en massa kilo så där "bara ändå" utan anledning?
Hellre skäggstubb än mens säger jag bara!

Jag hanterade uppgången helt fel. Så jävla fel man bara KAN göra...
Smily'n vändes åt fel håll. Grinpitt Naannii'n började dagen genom att äta smågodiset som låg i fikarummet, och fortsatte med det under eftermiddagsfikat.
Att man aldrig lär sig...
Det är ju nu jag ska acceptera baksidan av att vara kvinna, och sedan kämpa på ännu mer, i hopp om att det nästa vecka, när den "kvinnliga veckan" gått över för den här gången, kommer bli ett kilodropp utan dess like!
Hoppas på det nu.
Fortsätter som ingenting har hänt...

Väger alltid mer om kvällarna, än på mornarna...
Var tvungen att testa det idag också, när jag kom hem efter jobbet.
Då stannade det på 80.4!!!
Snacka om retligt!!!
Men jaaa, det är morgon som gäller, varesig det är lingonvecka eller inte.
Så äree!

Mår lite bättre nu i alla fall.
När jag har något vettigt att skylla på.
Kanske borde tacka mensen istället?
Men det låter jag bestämt bli!!!

Dagens träning:
två kortare promenader med vovven.

Dagens mat:
Frukost: fil och musli, en kopp te, vatten
Mellanmål: 2 avocados, godisbitar
Lunch: broccoli och skinkpaj, några nachos med tacosås, vatten
Mellanmål: 1 avocado, vatten, godisäckel
kvällsmat: minestronesoppa, 2 grövre mackor med ost, vatten

1 kommentar:

Sandra sa...

Jag går upp minst ett kilo när jag har mens. Kroppen samlar väl på sig vätska? Men keep up the good work, tänk vad mycket du kommer ha tappat till nästa vecka, om du fortsätter i samma goda anda! :) You can do it!

Själv har jag haft världens sämsta dag i dag. PMS utan dess like, har varit så jävla deprimerad och bara stirrat in i väggen. Allt slutade med att jag tryckte i mig TRE stycken kexchokladkakor! Fatta, tre stycken! Det är ju bara att forsätta som om inget hänt i morgon, glömma det lilla snedsteget, men ibland känns det så hopplöst.. Bleh..