lördag 31 oktober 2009

Alla helgons dag

Som en trivselträff i bodegan.
Gårdagskvällen som kan sammanfattas jävligt bra med ett enda ord: Trevlans!
Det var trubadur i bygden. Rätt så bra med folk tycker jag ändå. För att vara här.
Inget rejvkalas med 500 pers precis, men det hade jag inte velat ha heller. ^^
Allsång till de mest typiska sjunga med låtarna. Dans i liten skala.
Vi sjöng att det skulle bli varmt, 800 grader...fast det blev det inte.
Vi ljög!
En kväll full av trevliga diskussioner och minnesprat med vänner från barndomsben. Fulla människor fanns det också, både unga och gamla.
Det är nästan det roligaste när det väl ordnas nånting. Blandningen på folket!
Allt från nyblivna 18-åringar till pensionärer. Alla på ett och samma ställe.

Jag hade trevligt...Jaa, det hade jag! :)
Otroligt att jag ens tog mig upp imorse, efter bara fyra timmars sömn.
Fit for fight. För jobbet.
Kanske borde jag aldrig tillåta mig själv sova mer än fyra timmar? tänk vad mycket jag skulle hinna få gjort! ^^

Helt vanlig Lördag på Coop.
Sju vagnar varor kom med transporten. En beställd tårta lekte berg och dalbana och hade ramlat sönder. Fem sursockrade ahlgrens bilar försvann i bara farten. 1000 krångel, ännu mer knas, och Fler kunder än man någonsin trott...
Och så var det vi... två i personalen!
Wiipiiiiieee!
Det gick...Som alltid i slutändan. Såklart!
Men det är fan inte konstigt man får lust att skrika ibland. ^^

Som sagt. En helt vanlig dag för mig...
Alla helgons dag för vissa. En sorgernas dag. Minnenas dag. Minnen av människor man saknar.
Halloween för andra. Maskerader och livliga kalasdiskussioner. Bus eller godis.

Lånade bilder

Har iofs varit upp en sväng till kyrkogården och kikat på alla upplysta minnes-stenar, Och gråtit en skvätt med hjärtat av tanken på att "jag" blev av med ännu en tissetattbäbis i natt.
Älskade Kaliber, Numer Sylvester...så liten än. Och ändå ute på så stora upptäckts färder. Stora vägen. Inte så stor egentligen. Inte snabb heller...bara 50.
Men det spelar ingen roll. Vi bor i byn poliserna glömde. Där människor kör som biltjuvar. Där ingen verkar bry sig om en liten varelse kommer ivägen. "/
Det gör mig så förbannad!


Tiden stannar inte. Inte idag, inte imorgon...
Någongång stannar vi.
Det gäller att ta tillvara på de dagar som går...






2 kommentarer:

Sockiss sa...

livsfarlig väg verkar det vara. släng ut en fet stock lite då och då så fattar folk vinken tillslut att det är dags att sänka farten.

Tina sa...

Usch nu fick jag tår i ögat igen. lila söta bäbisen! Det är så tomt utan han hemma. Och jag har så ont i magen för att han smet ut på kvällen :(