tisdag 17 november 2009

Just så ska de tas...

Kilona alltså...

Dagens träning:
70 minuter på crosstrainern
20 sit-ups
10 Rygglyft
2 vovve-promenader på sammanlagt 60 minuter

Dagens mat:
Frukost: lättfil och musli. vatten. Te
Mellanmål: 4 oönskade godisbitar
Lunch: smörgåstårta (på 15 minuters rasten på jobbet)
Middag: Fullkornsspaghetti och tonfisksås. Vatten.

Det blir jämt knas med maten när jag jobbar såna konstiga tider som idag. 11-17 och ingen medräknad lunch.
Det är för tidigt att äta lunch innan jag börjar, och rasten kommer så sent att jag redan hunnit hugga in på sånt jag egentligen inte borde äta.
Knas Knas...
Men det får bli bra så ändå.

Nu är jag tröttis.
Riktigt tröttis.
Eftersvettas och har lite huvudvärk.

Ska bli skönt att vara ledig i två dagar nu.
Och imorn ska jag Malan och Mams till Karlstad för att handla lite julklappar...
och en BYRÅ!!! Min byrå. Efterlängtad!!!

Fick kommentar av Sandra på gårdagens inlägg föressten. :)

Sandra sa...
Det finns ju en anledning till att man ska tillåta sig att äta onyttigt ibland - för annars orkar man inte fortsätta. Sen gäller det ju att hitta en balansgång så att man inte gör som jag - håller mig i veckorna men sen vräker i mig allt jag kan hitta på helgerna.Du är sjukt duktig i alla fall, vi har ungefär lika mycket att gå ner nu! Vi borde sätta upp någon belöning för varandra om vi når det till nyår.. Vad säger du? :)

Det har du alldeles rätt i. Den där balansgången är RIKTIGT svår att hitta. Dels därför jag bytte vägningsdag från Fredag till Måndag, så att jag inte ska kunna äta allt det där under helgerna. Och det verkar ju funka..iaf lite grann då jag inte står helt still längre!
En belöning skulle vara perfekt! Men vad???
Du som har fantasin...kom på! ;)
Tack för att du tror på mig.
Nu jävlar kämpar vi bort de där förbannade kilona till Nyår!!! :D


Naannii'n ska bli lite umgåsigare med sin sambo...
Träning och internet får komma lite i andra hand...

1 kommentar:

Sandra sa...

Ja, har också märkt att det är bättre att väga sig på måndagar än fredagar om man har en tendens att fuska på helgen.
Ska se om jag kan komma på någon bra belöning, det kan inte vara allt för svårt! :)

Och apropå jobb och för lite raster för att hinna äta - jag hatar det! Som när man jobbar typ 16-20 är det för tidigt att äta middag innan men också för sent att äta den när man kommer hem. Så när man slutar är man så hungrig att man far igenom hela affären och köper allt onyttigt man kan hitta. Det har varit det absolut svåraste sen jag började på ICA, att äta regelbundet och att inte proppa i mig första bästa jag hittar i lunchrummet.