måndag 23 november 2009

Rainy day

(Lånad bild)


Det bara regnar och regnar...Damdamdidam...



Det är konstigt att mitt humör inte påverkas som det brukar.
Självklart är jag glad för det. Att slippa detta depp i dessa gråa tider.
Tröttare än vanligt? Jaaa...
Men inte alls surare och vresigare än vanligt.
Happyface't stays! :)
-------
Räknade nästan med uppgång efter helgflöterierna.
Positivt överraskad än en gång, när vågen gick ner hela 0.6 kilo mot förra veckan!
Trodde jag aldrig!
Men det går fortfarande för sakta...alldeles för snigelaktigt om jag ska lyckas till nyår.
6.2 kilo återstår. 5 Veckor.
Det är bara FEM veckor kvar på det här året!!! Fattar ni? FEM!! Vart tusan tog 2009 vägen? :O
------
Ska detta gå gäller det att klara av i genomsnitt 1,24 kilo i veckan, varenda vecka till nyår!
Blubb blubb blubb...Jag har tagit mig vatten över huvudet.
Därför satsar jag härdan efter på att klara 75 kilos-strecket fram till nyår, och ta de sista två kilona på det nya året.
Då har jag i alla fall sänkt pressen på mig själv till 0.84 kilo i veckan.. ^^
Och klarar jag mer, ja då är jag nöjd.
Är rädd att jag ger upp om jag pressar mig allt för hårt. Vill kämpa på så gott det går, men mot ett mål jag ändå känner är i närheten...Lite närmare sådär.
-------
Dagens vikt och mått:
Vikt: 79,2 kilo (-0.6)
Midja: 87.5 cm (-0.5)
Byst: 106 cm (+-0)
Stjärt: 102 cm (-1)
Mage: 95 cm (-0.5)
Höft: 97 cm (-1)
---
Måndag och flötdag.
Ändå har jag inte flötat allt för mycket.
Onyttig mat förståss, och lite vanlig cola...
men inget godis! :O
Kanske fick jag nog i helgen?
------
Vart i stan näst hela dagen. UM och fick fler p-piller.
Försökte få byta eftersom jag hatar ovetandet om när mensen kommer.
Ibland varje månad, ibland var tredje. Titt som tätt. Lite hur den vill.
Jag hatar det!!!
-----
Vill ha tillbaka mina gamla, som jag fick byta bort pg.a. ett blodtryck i jämnhöjd med en karl i 40-50 års åldern... "(
Bönade och bad. Testade blodtrycket...Men nej. Fortfarande lika högt som för ett år sedan.
Vad är det för fel? Har aldrig levt ett aktivare liv än nu. Har heller aldrig för den delen ätit bättre mat än nu.
Fuck! Kvar med samma gamla skitpiller.
och inte för 100 kr som förr i tiden nu heller...Näää nu är jag "vuxen", och får betala fullt pris...
584 kr!!!!!!!!!
Istället för de 170 jag hade fått betala för de jag vill ha.
Så här i juletider sved det att ta fram kortet.
Sorry mina vänner, ni får inga julklappar i år...jag kör säkert istället! ^^
Höhööö...
Tur jag fick såld bilen (just ja, det fick jag..glömt tala om) så jag får råd med dessa oräknade utgifter.
Yeeeeeeeeeeeeey!
------
Köpte lite julisar, lite mat...Julpynt.
Hälsade på sötaste Malans-mormor på lasarettet.
Ojojoj vilken krutgumma hon är! :)
-----
Kikade på pinsammaste filmen någonsin när vi kom hem.
Vår egna "De tre vännerna och Lollo", som vi gjorde nångång i högstadiet.
Har inte sett den sen den gjordes och höll allvarligt talat på att DÖ!
Hur i helvete kom vi på idéen? Och hur kunde vi vara så jävla fjantiga?
Knas. Men vi (jag, Malan och Lollo) kom trots allt fram till att vi hade väldans roligt när vi gjorde den...det är väl allt som räknas, eller hur? ;)
Lite till-klippningar, så är den redo för bioduken... ^^
NOOOOOOT!
-----
Bygdens ungdomar vaknade till liv än en gång och jag fick sms om att det gamla Måndags-vollybollspelandet skulle återuppstå klockan 19 i gympasalen.
Oh yes!
Tror vi alla saknat det, för aldrig förr har vi haft så kul (och varit så svettiga) som när vi idag, efter två timmars spelande, begav oss hemåt igen.
Mera Vollyboll, Tack! :)
-----
Dagens träning:
Två korta promenader.
Flera timmars shopping.
2 timmars Vollyboll
-----
Dagens Mat:
Frulle: Två ihoprullade skinkskivor med ost emellan. vatten (jag vaknade sent)
Lunch: Bufé på China Town, cola light
Middag: Två bitar vegetarisk pan pizza. vatten
Kvällis: Ett glas vanlig cola
---
Hejs..Nu ska jag mysa ner mig vid gubben min!

2 kommentarer:

Sockiss sa...

fan va bra det går för dig nu!! själv har jag mensen nu, och är ingen idé för mig att väga mig då... går alltid upp mellan 1 och 5kg under mens-veckan... suck. menmen, nästa vecka ska jag till vågen igen. nu börjar jag själv känna resultat på kroppen så det är väl dags antar jag.

Sandra sa...

fy satan vilka dyra p-piller! :O mina kostar 300 tror jag. jaja, vad gör man inte för en oönskad graviditet. :)

jag insåg också att det kanske var att ta mig vatten över huvudet med 6 kilo till nyår, men jag kör på i alla fall. det är inte omöjligt, och skulle jag inte klara det kommer jag vara glad över det jag klarat och fortsätta med resten nästa år. :) heja oss!