söndag 29 november 2009

Första Söndag i lucka ett (?)

Söndagskväll i lucka ett.
Första advent till på köpet...

Erik ligger i andra änden på soffan och kikar intresserat på "Hål i väggen". Jag har övergivit det gamla soffhörnet och testar bekvämligheten på andra sidan böjen. Datanörd.
Jimmy ligger på spikmattan för andra gången i livet, försöker bli av med ryggvärken han samlat på sig.
Jag kanske har gått för hårt ut på honom idag? :S
Han har ju ändå fått gjort "allt"! ^^
Spikat upp en spik, dammsugit hela lägenheten..OCH strukit julgardiner!
höhö...Kanske är träningsvärk han fått? ^^
Jag har sagt det förut, men jag säger det igen: Han kan, bara han vill!
Glad att jag har honom! <3

Själv har jag gått på högvarv ända sen jag slog upp mina blå.
Torkat varenda skåp och låda i hela lägenheten. Gått igenom alla små pillinutter och undrat varför i helsicke man spar på allt. Slängt halva bohaget och tagit fram alla adventsstakar och stjärnor...Lite glitter också, det får man inte glömma! ^^

Kort och koncist: Nu är det storstädat och juligt!
Härlisch! :)

Tog en sväng på byns julskyltning också, trodde jag skulle smälla av... TVÅ stånd och inget mer! :O Har min lilla hembygd verkligen minskat så bara sen jag gick i nian och stod där och sålde samma saker som de andra 5-6 stånden?
Visst har väl vår julskyltning aldrig varit "STOR"...men i alla fall större.
Mini. Pytte. Nu.

Köpte två röda julstjärnor till köksfönstret och bjöd grabbarna bus på pizzerian-mat.
Ost och skinksallad. Vad annars?

OCH...
Jag har äntligen tränat igen!
80 minuters non-stop svettning på crosstrainern, och jag förstår nu varför jag saknat det så mycket!
Det har varit en konstig vecka. En fullspäckad, men ändå inte stressad.
Träningen har kommit i skymundan.
Det lär bli ändring kommande vecka om det här ska gå vägen.

Förväntar mig inte någon nedgång när jag ställer mig på vågen imorn bitti. Håller jag mig under 80, så är jag mer än nöjd.
Så får det va helt enkelt.

NU ska jag kasta ut Edit, det var ju faktiskt meningen att vi skulle ha goskväll ikväll (jag och Jimmy, inte jag och Erik ^^ )...Det blir inte samma sak när han sitter bredvid å gnatar! ^^
Sorry Edit. ;)

Gooooos!

Bjuder på lite julstämning från våra fönster...

"Jag sökte dig och fann mitt hjärta"
En arm-målning by lite uttråkad Malan

Inga kommentarer: