torsdag 1 oktober 2009

Kvistkuss'era satsar på verken efter träning

Vad i HELLSICKE har jag gett mig in på!!??
En multisport-"tävling"?
Åtta kilometers cyklande, tre kilometers springning... och två kilometers kanotpaddling. Redan nästa Lördag!!! :O
Lillkusinen (mjaa, hon är ändå 14, men fortfarande den minsta kusin jag har) har lurat in på det här knaset. Klart man ställer upp. Det kan ju bli kul...Men hur i helvete ska JAG orka allt det där, på en och samma dag??
Sadel-rövont, träningsverk och paddelarm...SAMTIDIGT!
Och vilket lagnamn sen! "Kvistkuss'era". Så sant så sant. Vi kommer ge gärnet! ;)
Man gör det bästa av situationen. Kämpar. Det är ett stort steg i rätt riktning för mig, som allra helst slipper vara svettig och dan bland andra.
Jag och Jessica kommer ha kul, oavsett om vi blir sist'are än sist'ast. Det är då ett som är säkert!

Nu gäller det bara att lägga upp det hela rätt. Ska jag träna som fanken den kommande veckan? eller vila mig i form? Puhhhh... Jag är fan redan ett nervvrak!
---

Färdigdonat och klarsimmat för dagen.
Två köksluckor kvar att måla sista lagret färg på, annars sitter resten uppe. Lägenheten är nystädad och doftar gott. Tvätten är hängd och disken är diskad. Pappersförpackningar, glasburkar, flaskor m.m. är slängda vid återvinningscentralen.
Kaninen har fått nystädat och uteplatsen har fått "höst". Alla krukor, blommor, bord och stolar är undanplockade. Nu får det med andra ord börja snöa om det vill. ^^
En kilometers simmande avklarat, och nästa gång höjer vi det till en och en halv.
Hunden är bajsad för både morgon- och kväll, och två kortare promenixer har gjorts.

Nuuu... varvar vi ner. Sitter och myser i det gamla slitna soffhörnet med massor av levande ljus tända i rummet. Myskläderna är på, en kopp te står urdrucken på bordet och lyxfällan surrar i bakgrunden.
Det är skönt att sätta sig och varva ner efter en sån här dag. Vara nöjd över det man fått uträttat. Slappna av ordentligt!

"Vikt-igt":
Slut på vecka ett på det nya "gå ned i vikt"-året imorn, och jag vet inte nå vad jag ska tro. Vill så gärna gå ner lite mer nu, fast det vet ni väl redan? ^^
Vågar dock inte hoppas på nånting när det gäller det nå mer. Det spelar ingen roll hur "bra" jag tycker jag har skött mig. Det kan gå hur tusan som helst.
Min kropp verkar inte alls vilja som jag! "/

Kämpar vidare några veckor till. Ökar joggingrundorna och sköter mig så jävla bra jag kan med maten, så får vi se om det leder nån vart. Annars börjar det luta mot att försöka nån "diet" av nå slag, även om jag allra helst vill slippa. Känner bara att jag måste få resultat snart, innan jag tappar allt!

Se klart på lyxfällan, sen bingen.
Och klockan är inte ens 10!
Det tar sig! :)
Over 'n out.
Välkomna till mitt "nya" kök...

Inga kommentarer: