fredag 16 oktober 2009

Fredag, äntligen

En och en halv timme tills jag börjar jobba.
Jag är glad.
Det är Fredag,
och en ledig helg bara väntar på mig!

I och för sig slutar jag inte förän kvart i åtta ikväll, tro det eller ej, men det gör inget!
Inte idag.
Känner på mig att det här kommer bli en bra dag på Coop.
Garanterat mer folk än vanligtvis, för vi bjuder på tårta!

En del gnäll och så, såklart. Men det klarar jag idag.
Det kan vara oerhört svårt att hålla humöret uppe när alla dessa klagomål dimper ner. Man tar det personligt, fast man vet att man inte borde...
Det är många gånger inte vårt fel då vi inte fått en vara eller två. Det vill vissa inte förstå.
Många gånger talar kunderna högt med varandra om vilken dålig butik vi är. Man får höra både ett och annat. Riktat både mot själva butiken, och oss personligen.
Man lär sig att lura sig själv. Lär sig att sitta med ett leénde på läpparna, trots att man skriker av ilska inombords. Det är svårt att ha ett sådant arbete ibland. Ett arbete som kräver att man är på topphumör hela tiden. Varenda dag. Det är väl ingen?
Det jobbigaste med att jobba så här, i en butik i en sån liten by, är att alla känner alla.
Det är ofta jag inte får vara en privatperson, även då jag inte jobbar.
Folk frågar saker när jag är in och handlar, det gör väl inte så mycket egentligen...
Men det har tillochmed hänt att folk plingat på dörren här hemma för att fråga frågor om Coop, och ringt till min privata mobil.
Det tycker jag inge vidare om... Coop är mitt jobb. Som vilken annans arbete som helst!
Inte kan jag ha alla priser i huvudet. De fladdrar ju upp och ner värre än ett par kalsonger på vädring! ^^
Jag vill också vara en privatperson ibland! FAKTISKT!

Invigningsveckan (efter ombyggnaden) börjar lida mot sitt slut, och det är skönt.
Det har varit så mycket den senaste veckan, med planering och grejs.
Ska bli skönt när allt blir som "vanligt" igen. ^^

Härligt att jag är på så bra humör ändå!
Regnet bara störtar ner utanför fönstret. Det brukar alltid dra ner mitt humör en gnutta, men näää, not today!
Djin och Hagel verkar däremot inte alls gilla läget lika mycket som jag gör. De ligger här och är halvdöa. Tröttisar, mitt på blanka dan! :O
Har försökt få ut dem båda två, men de vägrar! Tror de de smälter om de sticker ut tassen utanför dörren mån tro!? ^^
Ska snart dra på mig jackan å mössan, och tvinga med Djin ut en sväng. Han har det tyvärr inte lika bra som Hagel som kan besöka lådan. Sorry Lillis, men sååå liten är du faktiskt inte. ;)
De skulle testa att ha mitt jobb en dag, då skulle de få se hur bra de har det! :D

Borsta tänderna, sen är dagen igång...på riktigt!

1 kommentar:

Sockiss sa...

kommer ihåg det där från jobbet på ica... t.o.m när jag var och handlade i klädbutiker kunde någon kund från ica komma och fråga mig var det och detdär låg eller om jsag visste priset.... eh... ibland är folk bra dumma i huvet... =)