måndag 19 oktober 2009

Tönt mig

Som vanligt uppkrupen i soffhörnet.
Duschad, nymatad och tedrucken.
Osminkad, i myskläder. Uppsatt hår för en gångs skull.
Eller näääe, inte för en gångs skull längre. :O
Utan mer som vanligt...

Något måste ha hänt med mig. Så länge jag kommer ihåg har jag gruvat mig för tillfällen som "krävt" uppsatt hår. Mitt runda ansikte har haft håret som skydd. Gömt sig där bakom.
Det är ändrade tider nu. Inte ofta jag låter håret hänga löst nu mer.
Självförtroendet som fått sig en gnutta liv? eller har mina hamsterkinder blivit av med lite nötter? ^^

Nånting som definitift blivit av med lite gnutta nånting den senaste veckan är den här tjockis-kroppen. Om det betyder att jag skött mig bra under helgen vet jag inte. Men lite gladare var jag allt när vågen klevs av imorse.
-1.2 kilo, och förra veckans uppgång är näst intill uppäten. Men jag kommer ju försjuttsingen ingenstans ändå!!!
Är så trött på att stå här och väga upp och ner hela tiden. Kommer ingenvart. Fast fast fast mellan 81 och 83 kilo.
Hjäääääääälp miiiiiiiiiig!?

Veckans vikt och mått:
Vikt: 81.6 kg (-1.2)
Midja: 88 cm (+-0)
Byst: 105.5 cm (-0.5)
Stjärt: 103.5 cm (+-0)
Mage: 96.5 cm (+-0)
Höft: 99 cm (+1)

Vad ska jag göra för att klara av det här? Gå ner något kilo till. Komma under 80-strecket. Jag kämpar och kämpar. Syndar iofs alldeles för mycket, men det är så jäddrans svårt att låta bli ibland!
Jag har ändrat viktdagen, tränat som en tok, försökt äta så bra jag bara kan...och ändå sitter jag så jävla fast!
Jag är inte dum. Förstår att det krävs mera uppoffringar. Därför ska jag börja skriva upp vad jag äter om dagarna igen...
Som jag gjorde förut. Den totala sanningen. Inget ljug.
Jag är en ärlig människa.

Det värsta som finns är att sitta här och berätta för "hela världen" om allt onyttigt jag ätit under dagen. Det kanske gör att jag tänker mig för en extra extra gång innan jag sätter i mig något som jag vet jag inte borde?

Dagens träning: 40 minuters powerwalk, med tillhörande vovvis-tvärnitar. ^^
Ingen jogging pga. att jag sträckt mig så långt att jag sträckt mig....i röva till på köpe! :O
Eller, inte direkt i...men höger skinka gör sig påmind i varenda steg jag tar.
Jäkligt klantigt gjort!

Dagens mat:
Frukost: en risifrutti och en banan på jobbet pga. försovning
Mellanmål: en mandarin, en choklad croissant och en halv bit tårta, ett glas vatten
Lunch: Rester från gårdagens stekta kött och sås, med makaroner (inte fullkorn, faktiskt för ovanlighetens skull), vatten
mellanmål: mini-knäckebröd med svamp-mjukost, vatten
kvällsmat: Tacotallrik med nachos, blandfärs, ost, gurka, sallad, creme fraiche och tacosås. Vatten.
Och en kopp te på det.

Min störtaste av alla mina stora svagheter är de där bake-off choklad-croissanterna som görs på jobbet. När jag sköter bakningen låter jag allra helst bli att ens ta fram dem ur frysen. Idag var det inte min tur att baka...och vad låg inte där, på en plåt vid ugnen, när jag var på väg ut på morgonfika, om inte mina små älsklingar?
Jag hatar mig själv för att jag inte kan låta bli!!!
Och tårtbiten sen, vart fan kom den in i bilden???
Den bara låg där inne, på fikarummet, och väntade på mig.
Dumma tårtbit å komma ivägen!
Jag var inte ens sugen. och ändå äter jag.
VARFÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖR DUM-NAANNII!!??

Näe, nu ska jag pina mig själv för alla dumheter.
Inte genom att gå å spy upp hälften av allt jag ätit under hela dagen eller så,
(Absolut inte. Hellre pinar jag mig igenom ett extra träningspass så det får svida ordentligt)
utan genom att lägga mig bredvid Jimmy.
Han jävlas så jävligt med mig. Sur blir jag då.
Hela tiden ska jag tänka att han gör så, just bara för att den där croissanten och tårtbiten ligger i magen, och inte i soptunnan. ^^

Mera mutor, för att ge mig resultat...
Ge mig tips!

Inga kommentarer: