torsdag 15 oktober 2009

Jag jagar inte bara kilon


Rödblossig om kinderna. Lite frusen än. Trött i kroppen framför allt. Tagen av all frisk luft.
Oooooo vilken underbar ledig dag jag haft!

Klockan ringde en enda gång imorse!
Jag flög upp ur sängen, och hör och häpna, Naannii var inte trött!!!
Fem över sju var jag ute och skrapade rutorna på bilen. Gick en kort sväng med Djin innan det bar iväg till farmor och farfar där pappa slaggat några nätter.

Helskotta vilken fin morgon vi fick i skogen.
7 minusgrader, frisk morgonluft som genomborrade mina lungor, sol skönare än skönast!
Inte en älg såg vi, men det gör inget. Bara känslan av att vara med gör mig lycklig.
Första föset var spännande, det rapporterades om älgar här och där, både hit och dit. Hundarna skällde på avstånd och skott avlossades lite då och då.
Farfar sköt en kalv på passet ovanför oss.
Andra däremot, efter lunchandet vid brasan, var "heldött".
Så dött att jag somnade där på marken, med solen i ansiktet. Sköööönt! ^^
Fyra älgar på första föset, och ingen på andra...
Det duger finfint det!
Tack pappa för att jag får följa med! :)

(Bilder från dagen kommer längst ner)
---

Hem, och snida om till träningskläder och pjucks. Ingen tid att spilla då energin för en gångs skull fanns där.
Sex kilometer sprang jag idag. Non-stop. Trettiofem minuter och tolv sekunder.
En ökning. Utmaning. Konditionsövning!
Jag ska erkänna att det höll på å gå på skit. BOKSTAVLIGT TALAT! :O
Fick gå de sista 50 metrarna till dörren. Jäkla magknip!!!
Mer behöver vi inte gå in på den saken va? Än att det gick bra. Puhhhh!
Höhö, jag vet vad ni tänker (WHAT A FUCK!!!?).
Men jag har heller aldrig lovat att allt jag skriver är rumsrent. ^^

Alla får vi våra magknip då och då...;)

När det gäller träningen, avståndet, tiden är jag riktigt riktigt nöjd ikväll.
Det går framåt. Bättre!
jag är helt enkelt bara glad! :D
---

Blev bjudna på mat hos mamsen. Potatisklyftor och flintastek. Så himlans yummie efter en dag som denna! Tackar tackar! :)

Åkte en sväng, och städade!
Nu kan det få bli Fredag...och heeelg.
Jäkla skönt att få komma hem till en nystädad och fin lägenhet imorn kväll efter jobbet .

Absilutt!

Pappa på passet
Höstmorgon

Skoooogen


Farfar och kalven
wonderbar

Tack och hej!

(Ps. Fick en värmande kommentar av min gamla bästis från låg-, mellan- och bitar av högstadietiden, Marika!
Det värmer att få kommentarer. Jag är så glad att du orkar läsa mitt ordbajs. ;)
Självklart vill jag träna med dig nångång när du är hemma. Hör bara av dig, så jag vet att du är i bygden! :) Ds. )











1 kommentar:

Musan sa...

Härliga bilder! Puss