torsdag 29 oktober 2009

Tråkig Naannii?

Det är drömyrken. Kurser att plugga. Länder att besöka.
Intressen. Hobby's. Saker de är bra på.
Jag avundas dem som vet vad de vill göra med sina liv!
Det spelar ingen roll om de lyckas eller inte.
De har i alla fall planer. Mål att sträva mot!

Själv sitter jag här. Får lite smått panik ibland över att jag inte har nånting.
Ingen drömkarriär att jaga. Ingen speciell hobby att fördriva tiden med. Inget speciellt intresse jag älskar att hålla på med. Inga länder jag skulle dö för att få besöka. Ingenting!
Jag är tom på idéer. Och har inga planer på att "lyckas" i livet. 20 år och inga framtidsplaner...
Lyckat!
Har så många gånger hört att jag borde plugga vidare. På varenda jobbintervju har jag hört det tjatet. Och tro mig, jag har gjort desperata försök att komma på någonting som intresserar mig nog värt att plugga...
Men nej, ingenting där heller!

Alla omkring mig har drömmar. De vet vad de vill göra.
Är jag verkligen den tråkigaste personen i världen?

Jag önskar jag kunde säga att jag vill bli...ja fan fan som helst egentlien.
Delfinskötare som när jag var yngre? Astronaut? lastbilschaufför? Blomexpert?
Men nej! jag vill ingenting. Tydligen.
Känner inte något speciellt för nånting.

Varför kan inte jag va normal och ha riktiga drömmar som alla andra?

Självklart finns det väl en del saker som jag skulle vilja göra...men det är ju inge överväldigande speciellt direkt...

Jag vill:
- Bli av med mina kvarvarande extra kilon
- Ha råd med en riktigt bra kamera så att jag kan fotografera mera
- Få ett fast heltidsjobb som jag trivs med (vad det är spelar ingen roll)
- Våga och kunna ta lån till ett fint hus och slippa bo i lägenhet
- Bli mamma innan jag är 25

Såpp, det är min livsplan.

Nääämään hör på en!

Världens tråkigaste 20-åring går och dör ett ögonblick...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Lilla Sanna! Du har ju visst planer, drömmar. Du ser ju raddan du skrivit upp vad du vill. Det är alltid en början att sträva efter. Du har aldrig tänkt på att hålla på med hälsa? Dietist? eller liknande.. Tänk inte så mycket. Tids nog faller poletten ner vad du vill göra. Jag är 22 snart och vet inte heller vad jag vill göra med mitt liv. Men jag strävar efter mottona "Ta tagen som den kommer". "Det ordnar sig alltid". Så njut av livet... / Nathalie

Linnea S. sa...

Shit vad jag kände igen mig i det där inlägget.... har precis samma problem med att inte känna något speciellt.

Eller, jag vill bli läkare.
men det är svårt och jag kan egentligen inte sätta fingret på exakt varför jag vill.

Men jag vill också bli mamma innan 25, definitivt. :)

Musan sa...

Känn ingen panik. Det löser sig alltid. Var likadant för mig för 1,5 år sen och se nu var jag är. Har helt förändrat mitt liv och det var nåt som bara växte fram av sig självt. Är inget man kan tvinga fram. Så tids nog kommer det för dig också. Sen är planer och drömmar bara just planer och drömmar. På kort tid kan så mycket förändras, mammadrömmar blir till utlandstjänstdrömmar osv. Lev i nuet för framtiden kommer man ändå aldrig kunna styra. Lev livet här och nu syster!