måndag 12 oktober 2009

Måndagsvägning, fy pyttsan!

Vilken besvikelse.
Man tror att det går bra, riktigt bra...
och så gör det inte alls det, utan bara åt hellsicke!
Jag tycker verkligen att jag skött mig i helgen! Tänkt efter före, och inte alls stoppat i mig som jag brukar...

I Fredags vägde jag 81.4. Det är lika mycket som förra veckan.
Trots att jag inte tränade, eller åt alls nå bra på hela förra veckan.
Jag fick för mig att det nog kunde gå riktigt bra, om jag ansträngde mig under helgen...
Träning både Lördag och Söndag.
Var beredd på ett positivt resultat när klev upp med nakna fötter på vågen imorse...
OCH SÅ HAR JAG GÅTT UPP ETT KOMMA FYRA KILO!!!

Bara över en helg. Bara så där.
När jag trott att det skulle gå bra.
Fan va triiiiiiiiiiiiist!
Tidigare idag ville jag bara ge upp.
Så jävla misslyckat!

Men jag ger mig fan inte. INTE!
Jag tänker inte ge upp.
Ge mig alla jävla motgångar i världen. Jag släpper ändå inte det här!

Just nu tröstar jag mig med att det "faktiskt" var första gången jag vägde mig på en Måndag.
Man kan inte tro att det ska gå som en dans på rosor på en gång. Det får gå fel.
Intalar mig själv det.
Någonting måste man väl i alla fall få trösta sig med? ^^
---

Veckans vikt och mått:
Vikt: 82.8 kg (+1.4)
Midja: 88 cm (+-0)
Byst: 106 cm (+1)
Stjärt: 103,5 cm (-0.5)
Mage: 96,5 cm (+0.5)
Höft: 98 cm (+-0)
-----

Och så va älgjakten igång.
Pappa sköt älg, och jag jobbade... "/
Slutade vid tre. Lagade och åt mat.
Sen gick vi på promenad, Malan, Djin och jag.
En timme i rörelse. Wihuuuuuu för promenadsällskap! :D

Älgjägare i massor. Två döda älgar på en släpkärra.
Höst?

Efter te-drickning med sötaste Malan startar jag nu bilen och åker försiktigt (väldigt försiktigt, det är halkigt) mot Tybyn och sambon.
Upptäckte igår att det är väldigt mysigt att somna där uppe ändå...med tv:n surrande i bakgrunden, de levande ljusen på bordet, och älskade karln bredvid.
Hellre det än ensam! :)

Vi får allt se om det är vitt på marken imorgon. I några minuter har det snöat idag...
Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.....

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kom ihåg gumman att muskler väger också
kram kram Kicki
Hälsa pappa från mig

Marika sa...

tänk på att du antagligen inte gick upp allt det på e helg, du kan ju t ex ha druckigt mycket vatten eller så kanske du ska ha lingonveckan snart? :P själv har ja sett nu att jag går fan upp två kilo varje gång jag har mens... (därför har jag slutat väga mig när jag har det, haha :) )Men det är nog borta allt igen nästa gång du väger dig :) förresten så kanske du har lust o gå ut o gå eller jogga eller nått med mig när ja e i fredriksberg? :)