torsdag 22 oktober 2009

Brobrobrääja...

Jag leker vuxen idag.
Gör en massa sånna där tråkiga, men nödvändiga grejor...
Jag menar...Hur kul är det egentligen att stå på alla fyra och torka källargolvet? Skicka ett brev och be om jobb, där man redan fått nobben en gång? Ringa till vårdcentralen och få en tid hos doktorn för sitt förstörda nyckelben? Eller städa bilen som man inte ens använder?
Inge vidare kul faktiskt...men man känner sig vuxen. Det är därför det måste va en lek.

Det där med vårdcentralen förresten, att man först ska ringa å knappa in sina personuppgifter och telefonnummer å så, så att de sedan kan ringa upp...
Det är väl ändå värdelöst?
Har de inte råd att ha nån som sitter där och svarar i telefonen om dagarna längre?
Det är väl besparingar, precis som att brandstationen här fått sophämtningen indragen i brist på annat att dra ner på. ^^
Löjligt, det är vad det är! När det finns människor som tjänar en sisådär 130-tusen i månan.
Snart är väl inte ens doktorn av mänskligt kön längre. En robot som upprepar allt man säger med en sån där jäkla "telefonisk" brytning, som man får peka vart på kroppen man har ont, så han kan undersöka. Gaaaah, ge mig mänsklig kontakt!
Idag sa robot-tanten åt mig att vårdcentralen skulle ringa upp mig "ruuuntt kloookan halvv fyera" i eftermiddag, och jaa...så vitt jag vet är klockan nu halv tre och de ringde för en kvart sen.
Inte fan kan de klockan heller, de där roooobotarna. ^^

Höhö...

Inga kommentarer: