torsdag 29 oktober 2009

Först för i år...

Små små flingor seglar ner från himlen. Jordens dragningskraft drar dem hitåt. Som början till ett skyddande täcke förvandlas marken sakta vit. Det snöar i bygden. Och det ligger kvar!
Snart blir det ljusare ute. Vitt sken som lyser upp. Det blir mys!

Har tagit en kvällspromenad med vovven och sötnötana Malan och Lola. Kikat på tv och druckit glögg och te. De andra åt kakor, jag höll mig till mandarinklyftor. :)
Brutit mitt fina mat-schema genom att äta på pizzeria. Övervann pizzasuget och lyckades ta en ost- och skinksallad.
Ätit 3 godisnappar. Men är nöjd ändå.

Upptäckt platser jag aldrig varit på förut. Oooo Äppelbo-resa för att kika på en gammal röten lastbil som sambon funderar på att köpa.
Vilse i Äppelbo bland sparkfabriker och sågverk.
Vilket äventyr!

Gjort den morotsfärgade pannkakan jag egentligen skulle ha ätit idag. Så nu har jag något att äta på lunchen imorgon, och när jag slutar trött och grinig efter en heldag på cooprettiat.
Då slipper det bli något onyttigt då också. Jag börjar tänka smarrt! Framsteg!
Ska bli skoj att smaka hur den smakar.
Tyvärr tyckte katten det också, för när vi stegade in efter promenaden så var en bit av kakan borta! ^^
Tack Hagel. Hoppas det smakade momsigt!

Dagens träning:
Två promenader på 30-40 minuter var

Dagens mat:
Frukost: en tallrik lättfil med musli, ett glas vatten
Mellanmål: 1 mandarin
Lunch: Nudlar och en guldkorns smörgås med ost
Mellanmål: 3 godisnappar, en halvliter cola zero
Kvällsmat/middag: Ost- och skinksalld, cola light, en liten brödbit
Torsdagsmys: en kopp glögg, en mandarin

Gonatt folket!
Kryp ner under täcket och mys...

Den kalla vintern är oss i hälarna!

1 kommentar:

Anonym sa...

Spårsnö, spårsnö, spårsnö.......

Mvh Papi