onsdag 28 oktober 2009

Snabeldrake te å krångla

Perfekt joggingväder på min lediga dag!
Ryggen känns mycket bättre, men tyvärr inte bra.
Jag fick nöja mig med en långpromenad i solen.
Djin var glad att han fick följa.

En promenix på 30-40 minuter, med påhälsning hos mormor.
Vovven blev bortskämd med massa mat. Det var kakor, pannkaka och frollic.
Tur att han inte försöker gå ned i vikt han också!^^
Matte tackade däremot nej till allt från dricka till glass.
Tror mormor tyckte jag var lite oförskämd.
Jag själv tycker det var strongt gjort.

Jäkla dammsugare till att ramla sönder! Först ena hjulet, sen andra. Här om dagen lossnade själva munstycket, och "röret" föll av.
Blev sur när jag kämpat mig igenom disk och dammtorkande, och sen kom på att snabeldraken var näst intill oanvändlig. Vad är det för mening med att städa om man ändå inte städar klart?
Jimmy var snäll och hämtade en som han hade i bilen. En stor jäkla klump som knappt fungerade den heller. Jag dammsög, och den lortade ner. Teamwoooork!
Nää, här krävs en ny dammsugare. En som tål att användas en sisådär 3-4 ggr i veckan. Finns sådana?
Ska åka upp och hämta den som står i stugan lite senare. Den får duga, så länge...

Nu blir det matlagning. fullkorns spaghetti och tomatsås. Också det smalmat ur receptboken jag fick av Moa i julklapp.
Det är en bra bok!
I like it! :)

Dagens träning:
30-40 minuters promenad

Dagens mat:
Frukost: fil och musli, en avocado, vatten
Mellanmål: ---
Lunch: 2 guldkord smörgåsar med ost och korv
mellanmål: en mandarin
Kvällsmat: fullkornspasta och tomatsås

Kanske blir en kopp grönt te till kvällningen också...var ett tag sen!

1 kommentar:

Musan sa...

En vääääldigt bra bok =) Slit den med hälsan!