fredag 30 oktober 2009

Stressar ni, så äter jag...

Snön låg fortfarande kvar på marken imorse.
Inte mycket, men räckte för att ge ifrån sig det där mysiga kramsnö-knastrandet.
Det blev en mysig morgonpromenad för en tröttis och hennes lillsvans till hund. :)

Nu är snön borta. Det var väntat. Men den kommer nog snart igen skulle jag tro.
--

Nu till dagens största fråga:
Vad är det egentligen med mig, stress och onyttigheter???
Så fort det blir stressigt på jobbet (oftast på Fredagar då så klart) så tar jag till onyttigheterna för att...(Ja, VARFÖR egentligen?) "lugna ner mig själv"?
Idag har jag hållt det på en mycket lägre nivå än vanligt, och ändå har det smaskats ner en liten marabou chokladkaka (ni vet den där minsta?), en lussekatt, och både en, två och 10 sursockrade ahlgrensbilar.
Är det så att man äter onyttigare när man är stressad? Eller är det bara JAG???

Nåväl nåväl...
Det har som sagt varit väldigt stressigt på jobbet. Folk i massor. Överallt!
Kö lång som tre bilar på rad. Uttag och pakethämtning. Varor som tog slut.
Mycket!
När man tänker på folkmängden och varuåtgången var det högsäsong idag.
Vad gör alla turister här egentligen? Nuuuu?
Visst att det är höstlov och så, men ändå.
Det är för lite snö för skidåkning, och för isigt för att bada.
För varmt för snökanoner i slalombacken.
Men också för kallt för alla lingon och svampar.
Jag är i chocktillstånd! :O

Kom hem för någon timme sen. Har gått bajssväng med Djin, ätit mat och tagit upp tvätten ur källaren. Jimmy får hänga den idag. Jag är trött på tvätthängning!
Poppat popcorn för att stilla det gamla vanliga sötsuget som alltid ploppar upp så här på Fredagskvällarna.
Popcorn är gott. Och bättre!

Idol-kikning, sen ska jag vara chauffören för kvällen.
Trubadur på bygdens turistcentrum ni vet.
Kan bli skoj.
Håller mig lugn så jag orkar jobba helgen! :)

Bye bye folket!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej
ja de kanske är att stressnivån sjunker när du äter onyttigt hahah.. Ja undra vad folk gör här nu som sagt, men de är väl kanske här och stressar av..Hoppas du kom upp i morse, var de nå folk på turistanläggningen då.. Ha de bra och sköt om dig och hoppas du är bättre i axeln.
kram kram kicki