onsdag 30 september 2009

Tycker ni jag är bajs?

Dubidumdum...
Kväll igen, och vart sitter jag, om inte vid lilla datorn? ^^
Men det får bli en kortis ikväll, så jag hinner mysa med sambon lite innan det är dags för bingen. :)

Borlänge och Kupolen med Malan och Loit. Köpte lite "hemsaker", och ett par pjucks. Måste ha något lite rejälare nu när kylan knackar på. Ett par man kan strutta runt i när snön börjar falla. Pappa kommer bli lite glad tror jag, då jag inte kommer till älgjakten i slitna tygskor som förra året! ;)
Hatar att köpa vinterskor. Det är en av de värdelösaste saker som finns att göra. Klumpiga fula dojjor, som inte är bekväma för 5 öre. Buhuuu.
Men de här, med lite längre skaft än lågskor och med en stor gnutta fluff i, får duga. Inte alls så klumpiga faktiskt...Jag är nöjd.

Målade skåpisar när jag kom hem. Ovanligt, eller hur? ^^
Inte många penseldrag kvar nu. yeeeyyy.

Med fullständig träningsvärk i både lår och vader blev det ingen joggingtur ikväll. Utan en promenix med lurvsvansen upp till mamma istället. Blev bjuden på te och smörgås. Behövligt under en kall kväll. Tack Mams!
50 minuters gång, träningen för dagen. Får duga alldeles lagom!

Imorn blir det en tur till badhuset igen. Simning a la tjockis!

Jag gasar så mycket jag kan denna vecka. Sköter mig så gott det går. Försöker få till det. Gå ner i vikt. Det gäller att kämpa när glöden finns där. Det gör den nu!
Jag vill ju så gärna det här, varför sölar jag då så jävligt? Ibland stannar jag upp, frågar mig vad fan jag håller på med egentligen. Leker gå-ned-i-viktare, när jag borde, och kan, göra det på riktigt!
Tror jag är en höst/vinter viktjagare. Det är nu jag ger gärnet...
Till nästa sommarn ska jag vara där. Det lovar jag. Mig själv. Er!
73 kilo, here I come! :D

Tycker ni jag är helt knäpp som fortsätter lova mig själv saker när det går så mycket på skit?
Ibland tycker jag det själv. Den där tanken om att bara skita i alltihop, och gå tillbaks till mitt gamla sketna soffliggar-liv, ploppar upp lite då och då. Den borde inte, men det skiter den tydligen i. ^^

Har ju sett att det finns en hel del som läser/följer mina skriverier. Vad tycker ni?
Är jag helt knäpp som fortsätter? Eller har ni några tips för att hjälpa mig?
Är grymt glad att så många håller koll på vad jag sysslar med om dagarna. Bryr sig (?), eller bara vill ha lite tidsfördriv. Skit samma.
Aldrig trodde jag att så många ville läsa om tjockis-naannii'n.
Egentligen förstår jag inte varför. Ett virrvarr av tankar och grejs. Mitt lilla liv på vischan. Viljan att gå ner i vikt. Tråkiga inlägg om ingenting alls. Ordbajs.

Tackar för det ovinnerligt mycket i alla fall! :)


Mys till idol med kärleken...

2 kommentarer:

Sockiss sa...

du är inte alls knäpp! du är en bra motivator och inspiration för andra om inte för dig själv!
och köpt fler fina klänningar i en storlek för liten för att motivera dig själv om det är svårt!
du är skitduktig och har nått enorma framsteg! fortsätt!

Marika sa...

Nej, jag tycker att du är duktig och det är roligt att läsa om hur det går för dig! :)