onsdag 7 oktober 2009

Kilojakt ja...

Det verkar inte bli nå vidare mycke viktjagande för min del den här veckan...
För fjärde morgonen på rad stod huvudvärken och väntade på mig vid sängkanten. Snörböbbelidötten gick av sitt nattskift, tog med sig halsonten och lämnade plats för dagens släng av huvudvärk. Härligt!
På na ba!

Jag förstår inte vad som händer. Varför kan febern inte bara slå ut på riktigt, så jag blir sjuk..så kan ja bli frisk sen? Denna jädra jiddring fram och tillbaka tar oss ingenstans. Nää ro hit mä 40 graders febran och sängliggande i nån dag!
För om det nu inte är meningen att jag ska bli sjuk "på riktigt", då är det väl onödigt med alla dessa förkylningssymptom? "/

Den här veckan som skulle hårdtränas så inför multisport-tävlingen på Lördag! Och så börjar den så här...
Fast nu verkar det i och för sig inte spela någon större roll ändå, för det tisslas om att det inte blir nånting ändå. För lite lag anmälda tydligen...
Tråkigt när man väl bjur te å trotsar rädslan av att låta andra se en nersvettad till tusen.
Men jaaaa, den här "mådåligheten" är väl ändå ett bra värdsligt påhitt.
Jag var ju på G!

Och de här dagarna sen! De lediga!
De blir bara ännu värre när jag inte vågar mig på träning. Ännu långtråkigare. tristare...
Har dock både städat och tvättat, men det tar ju inte hela dagen (tyvärr, denna gång).
Hälsat på mams på bibblan en sväng å, försökt hälsa på mormor men hon var inte hemma, å tagit mig en tur till farmor och farfar...å kikat in till Jimmy på verkstan.
Än en gång gjort ett försök att hitta nån som har en gammal byrå stående, så att jag kunde ha nånting att pyssla med. Slipa..målaa...fixa...
Det är sjukt vad jag vill vara kreativ när jag väl är ledig och har tråkigt.
Typiskt att jag kom upp redan innan 8 också, då jag lika gärna kunde ha sovit bort halva dan! ^^
---

Fy fan. Här kommer jag och skriver. Det första inlägget på flera dar...å så är jag bara negativ till allt! Höhö...rolig Naannii huu?

Nej, jag borde lära mig att vara nöjdare. Gilla läget liksom. Det ska jag träna på!
---
De senaste dagarnas bekännelser...
I söndags var det kanelbullens dag. Jag åt bulle...TVÅ tillochmed. Kanske var därför som jag inte bloggade något då. Inte vill man väl erkänna frivilligt att man stoppat i sig två feta bullar på grund av nån jäkla bulles dag heller!?
Men nu gör jag det ändå.
Igår kväll var det ljusparty i luckan bredvid-vid (alltså dörren bortanför den bredvid), och det bjöds på kladdkaka och grädde.
Tror ni jag tackade nej? näää, precis.
Inte heller idag har jag klarat av att vara riktig nyttig. Man kan inte (så jävla dålig bortförklarning, men den får fan funka just nu) tacka nej till fika när sötaste farmorn bjuder.

Är detta förklaringen till varför jag inte skrivit nått de senaste dagarna?...
kanske...

Men nope, det fungerade inte det heller..för nu har jag ju erkänt det ändå.
Så duktig är jag på att ljuga. Vilken hejjare! ^^
Inte konstigt att jag inte lyckas lura en enda kotte med "april april....".

Däremot så har jag inte ätit en enda pizza eller hamburgare sen jag sa att jag inte skulle äta det på 2 månader. Det har förståss inte gått mer än en vecka och två dagar sen jag lovade det, men ändå. Det är bra för mig, som annars äter det minst en gång i veckan.
Det får va slut med det nu! Punkt!

Fattar inte hur det här har kunnat förfalla så! Det gick ju så bra i början, med morgonpromenader och grejs. *ppffffffffffffffffffhht* så försvann orken att komma upp på mornarna. Varför?
Kan inte förstå hur jag tycks ha släppt allt fast jag inte vill erkänna att jag gjort det.
Jag kämpar ju. Tränar och grejar.
Äter oftast inte fikabröd i veckorna, slutat dricka Cola, har bättrat maten något oerhört och lika så mat-rutinerna.
Har jag släppt efter? eller är det bara att jag gör "allt det där" automatiskt nu, som jag tänkte hela tiden på förr?
Godis är inte längre en vecko-vana, utan nu mer nån gång då och då, om helgerna. Jag äter en ordentlig frukost, en bra! Vitt bröd stoppar jag i mig typ en gång i månaden, annars är det grovt solrosbröd som gäller (när jag ens äter bröd).
Pasta'n och riset som hamnar på min tallrik är nu mer 99% av gångerna fullkorn, och jag tränar hårdare än jag annars gjort.
Räcker inte det?

Jag har bara ett STORT problem kvar att göra nånting åt, som jag kan komma på...och det är helgerna! fortfarande!
Det måste bli ändring, annars förstår jag om jag inte kommer nån vart.
Har testat en massa olika saker för att förhindra detta helg-frosseri, men ingenting verkar funka. "Ja, men det är ju ändå helg"-tanken är förjävla svår att få bukt på...
Men nuuu, nu ni ska det fan i mig funka!

Jag flyttar min vägningsdag!!!
För att slippa "jag redan har vägt mig den här veckan, så det gör inget med onyttigheter", samtidigt som de inprintade "man får äta gottigheter om helgerna"-tankarna kommer.
Att väga mig på Fredagar har varit som en inbjudan att få äta vad fan som helst, då det ändå är en heeeeeeeel vecka kvar till nästa vägning, och samtidigt är helg.
Dum-Naannii att lägga vägningen innan, och inte efter helgen!

Självklart ska den ligga på Måndan, så jag får extra dåligt samvete om jag äter allt för mycket under helgen!
Då kommer jag förhoppningsvis (med den lilla smarthet jag fått) fatta att jag inte kan äta ihjäl mig under helgen, om jag vill gå ner!
Höhö...det gäller att göra det så jävligt det bara går för sig själv om man vill ha resultat! ^^

Nu säger jag ju inte att det här verkligen kommer funka, men anar att det faktiskt kan göra det...
Vi försöker...allt är värt att försöka!

Eller hur?

2 kommentarer:

Musan sa...

Måndagar har alltid varit min vägdag, funkade ju för mig i alla fall så jag hoppas det gör någon nytta för dig också. puss

Sockiss sa...

på kanelbullens dag får man äta en hel längd om man vill det! det är sant! jag har läst det i en tidning! =)