söndag 11 oktober 2009

När jag myser, då myser jag


En rykande varm kopp te så här på Söndagskvällen. Uppkrupen i soffhörnet, med skönaste myströjan på. Nöjd med dagen. Glad med helgen. Positiv till livet. Stolt över träningen.
Vilket underbart härligt avslut på helgen! Jag myser ända in i benmärgen!

Surprised över mig själv. Glatt överraskad över att jag inte suttit som en överkörd potatis här i soffan hela helgen som jag brukar, utan använt tiden av ledighet till saker jag brinner för. Länge leve vänner och rörelse!
Det känns för en gångs skull som att jag hunnit med precis allt jag velat hinna. Och jag älskar känslan av det!

Vi låg länge och mös i soffan imorse, jag och Jimmy. Att höra hans lugna andetag, känna hans arm runt min midja, känslan av att det verkligen är vi två. I dom ögonblicken skulle tiden gärna få stanna. Det är kärlek på hög nivå!
Syster, som helt oplanerat hamnade här hemma i byn efter utekvällen igår, gjorde att jag tog beslutet att slå två flugor i en smäll...skjussa henne en bit på väg tillbaka till Örebro, och samtidigt passa på att hälsa på pappa och Stina.
Det sker alldeles för sällan. Mycket sker alldeles för sällan! "/

Djin levde livet när jag tog ut honom på långpromenad på kvällskvisen. I nästan en timme njöt vi av den friska höstluften. Plötsligt gick det upp för mig att det verkligen är höst nu.
Imorgon börjar årets älgjakt, och vad är inte mer höstligt än det?
Det är dags för den lilla bygden att invaderas av grönklädda jägare och släpvagnar med lipande älgar. Det är tid för brasor och kalla fötter vid passen.
Traditionen är att jag följer med pappa minst en gång. Det ska inte brytas nu heller. På torsdag planeras det en tidig morgon.
Jag är knäpp, men jag kallar det mys, för det är det! :)

Sambon har intagit älgjakts-positionen i stugan i Tybyn, och jag planeras vara ensam i tre nätter. Ensam Naannii blir jag då.
Jag börjar redan nu fundera på om jag ska sätta mig i bilen, åka milen upp till stugan i bara pyjamas och sova där redan i natt.
Har sagt att jag inte kommer...Men lite kärlek till överraskning har väl ingen dött av? ^^
Det enda som gör att jag fortfarande sitter kvar här är att jag börjar jobba redan klockan 8 imorn bitti. Inte för att det är långt dit upp, men jag vet inte...

Packa in väckarklockan, vovven och vågen i bilen och åka kanske?
Jag tror det...

1 kommentar:

kusinvitamin sa...

Vart jagar Jimmy? :) puss