onsdag 21 oktober 2009

Fääärdi Bärtil!

Si där ja.
Mammas flicka har besiktat bilen, hemmafrun har handlat mat, hemmafixaren har städat och donat färdigt, mat-tanten har gjort sitt, Skogsmullen har lek av hunden och tränaren har tagit sina promenader.
Tjockis-naannii'n har antagit många ansikten idag. ^^

Nån vidare bra flickvän har jag förståss inte vart,
för jag har ännu ingen presentjävel!
Börjar lacka ur redigt på min brist på fantasi, Jag som alltid brukar veta vad jag ska köpa till honom. Booooring!

Tog en tur i vildmarken med Lillis på eftermiddan.
Kastade lite pinnar, trampade ner i blöthôl och skrämde lite rådjur. ^^
Fick stå å plocka småpinnar ur håret minst en kvart i duschen.
Kvist jävlar!



-----
Testade ett nytt recept också. Ett ur receptboken med smala recept jag fick av syster i julas:


Blomkålsgratinerad köttfärs 2 port
150 g nötfärs
1 grovriven morot
1 tsk rapsolja
1 hackad gul lök
1 krossad vitlöksklyfta
1 msk tomatpuré
2 dl krossade tomater
1 tsk chilipulver
1 tsk oregano
1 litet blomkålshuvud
2 msk lättmjölk
salt och peppar
1 liten burk kikärtor
1/2 dl riven ost 10%

.

Fräs färsen och moroten i oljan. Tillsätt lök och vitlök.
Rör ner tomatpuré och tomatkross. Krydda och låt puttra 10 min.
Dela blomkålen i buketter och koka i lättsaltat vatten. Låt rinna av och mixa med mjölken till en puré. Smaka av med salt och peppar.
Rör ner avrunna kikärtor i färsen och häll den i en ugnssäker form.
Bred blomkålspurén över, strö på osten och gratinera högt i ugnen på 225 grader.
Ca. 10 min tills osten fått färg.
.


Jag hade både blomkål och broccoli...
Skitagött! :D

Dagens träning: ca 50 minuters promenad. 30 minuter i skogen.

Dagens mat:
Frukost: fil och musli, grönt te, vatten
mellanmål: Nada
Lunch: en lingongrova-smörgås med gustavskorv, en mandarin, vatten
Mellanmål: en mandarin
Kvällsmat: Blomkålsgratinerad köttfärs, bubbelvatten

Blir nog en mandarin och en kopp te också innan läggdags.

Nu hotar J med att dra ur sladden till datorn om jag inte myser med honom, så jag lär sticka. ^^
Oftast får jag tvinga honom att mysa med mig, så nu ligger de fan på. ;)

Höjt!

Inga kommentarer: