fredag 2 oktober 2009

Svåra utmaningar det här...

Shit vad jag har kämpat för att få till bilden! Fattar verkligen NADA av det där "bild-programmet" jag har. "/
Började redan på eftermiddan, men bröt ihop när datan laggade ihop och allt försvann. Å inte gick de å göra om det heller...Näää, för då ville inte bilderna bli så små som jag ville att de skulle vara. Bläää för att vara tekniskt efter.
Photoshop och sådant är bara att glömma, jag kommer aldrig förstå ett dyft ändå. ;)
Men nu så, en liten förändring blev det. Det får duga så länge...(för ett lååååångt tag framöver om jag känner mig själv rätt, blir ju bara förbannad när inget går som jag vill). Höhö.
Tummen mitt i handen, eller vaddå? ^^

Kylan håller i sig. -6,5 var det imorse när jag tog morgonpromenaden. Uhhhh, chilliii!
Men men, det är väl bara att inse att hösten verkligen ÄR här nu. Trots att det känns som att allt har gått så snabbt.
De hotar med snö i helgen till råga på allt. Men det är det väl ändå liiiite för tidigt för va?
Jag tycker det. Måste få en chans att vänja mig med minusgraderna innan det är dags att börja pulsa fram.
Jag fryser konstant i alla fall. Och det hjälper varken med långkallingar, extra tröjor, mössa, vantar eller allt på samma gång heller. En riktig fryslort är vad jag blivit.
Förstår inte att det verkar vara mycket kallare nu, än vad det var förra året när det var lika många grader. Flyttar minusgraderna på sig för varje år? Ena året betyder kanske -6 att det är just det, -6...och andra året det kanske inte alls betyder det, utan minus 10 istället? Vem vet liksom? ^^.....Eller så är det så enkelt att min kropp saknar lite av sin varma isolering?
Man borde för tusan ta å lägga på sig några kilon nu så här till vintern, så man inte fryser ihjäl? ^^
Idag har jag trots allt överlevt, även om det var på fisens môs några gånger. ;)
Slutade redan klockan ett, så jag fick tid att göra en MASSA saker efter jobbet! Jag målade de två sista skåpluckorna dvs.
Sen satt jag i soffan framför datan och krånglade tills jag bröt ihop...
Hade lite tråkigt (fattar inte vad det är för fel på mig som inte klarar av att vara ledig!!!?) innan jag kom på att jag kunde åka upp å panta lite flaskor och burkar. 41 kronor fick jag ihop. yeeeeey! Gick direkt på ett aftonblad, en Må Bra-tidning och två munkar (ouhooo "/ ).
Åkte upp till mamma och tog en fika. Mitt i städen kom jag, så det blev inte så länge...
Kom på den briljanta idén att hälsa på Wiggo och Sofie när jag hörde Wiggos förtvivlade gråt från andra sidan väggen (de bor granne med mamsen). Vi umgås alldeles för sällan.
En surputt låg på golvet och störtbölade när jag kom in. Sur för att Sofie tagit sin mobil ifrån honom när han PROMT skulle ringa "pappa". Hon hade sagt åt honom att han fick ringa från hemtelefonen om han skulle ringa. Då ville han absolut inte ringa nå mer!
Haha, de är bestämda över vad de vill de små liven. Snart två år, och vill bestämma allt själv! Göra tvärrt emot vad vuxna säger. Så gudomligt söta! :)

Ett tag surade han, sen på bara nån sekund övergick tårarna i skratt. Ett sånt där härligt skratt bara barn kan ge ifrån sig.
Vi gick en vända, eller rättare sagt så gick Wiggo en vända, Jag och Sofie hängde bara på.
Upp till lekparken bar det av. Där blev det marathon. Det gick tydligen ut på att testa så många olika "leksaker" på så kort tid som möjligt. Ett varv i karusellen, två gung-tag, rida häst, gå av samtidigt som man gick på, testa båda sidor av gungbrädan och åka rutschkana både framlänges och baklänges, allra helst på samma gång. :D


Det är härligt med ungar. Vilken energi de har. Vilket humör och vilken glädje! :)

Lekandet gjorde att min mage gjorde sig påmind. Ujijuj då man har så tråkigt utan jobbet att man tillochmed glömmer bort att äta! ^^ Åkte hem. Var lat. och slängde in en viktväktar lasange i micron.

Till kvällen kom Malan, Lola och Tezzi hit för att titta på Idol, sen blev det en kort roadtrip upp till Tybyn där sambon min och Tobbe bor för natten. Dasset ska tydligen vara klart imorgon. Vi får allt se hur det går. ;)

Ensamt är det alltså här ikväll igen. Och alldeles för sent för mig, som ska upp och jobba imorn bitti. Det är otroligt svårt att lägga sig i tid en sån här kväll...Det är ju FREDAG, även om man ska jobba eller inte. Men men, sova bör man, annars dör man. ^^

Ska ta mig en snabbtitt i MåBättre tidningen, sen räkna lite får...

Åh just ja! Höll på att glömma bort veckans resultat... :S Nu ligger blocket i tv-rummet, och jag här...så måtten skriver jag in imorn. Vågen stannade däremot på 81.4 kilo. Det betyder en nedgång på -0.2 denna vecka... Wihuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu, eller?

Sussisuss...Dröm sött!









1 kommentar:

Sockiss sa...

om du vill ha en liten enkel header så kan jag fixa till en i photoshop åt dig. maila bara över det du vill ha med och lite önskemål så kan jag nog slänga ihop något. Om du vill? men jag tycker din header blev fin ändå!