måndag 20 oktober 2008

Svart på vitt


Träningen idag blev inte som jag hade tänkt. Gick upp 06.00 och tog en 45 minuter lång promenad. Jobbade heldag, kom hem halv 7 och lagade mat. Åt med Erik och Jimmy...Sen tänkte jag gå ut på kvällspromenad...En lååång skön promenad.
Jag höll på att blåsa omkull och blev dyngsur redan då jag stack nästippen utanför dörren. Kämpade mig iväg ändå, men vände efter en halv kilometer och gick hem igen. Vilket jävla väder! Stormvarning!
dagens steg: 7839.


Satte på tränings dvd:n och körde det längsta steg1 passet istället, 45 minuter.
Gick väl sådär, har fortfarande svårt att hänga med i vissa rörelser, och orkar inte riktigt allt lika länge som man ska...men det kommer, sakta men säkert...
Är inte heller helt säker på att jag gör rätt alla gånger, men det känns ju där det ska kännas, så lite rätt måste jag väl ändå göra...? Å Djin, han blir så glad varje gång jag kommer ner till "hans nivå" (dvs. golvet) att han inte kan låta bli mig. Halva träningsvideon låg han bredvid mig och tittade på mig som om jag var helt knäpp i bollen, och andra halvan ville han busa och slickade mig i hela ansiktet.
Han är för go min vovvis. ;)


Efter en helg i Göteborg med båda mina fd. "tjockisar" till systrar närvarande har jag fått en hel del tips om viktnedgång och allt vad det innebär. (Jag har världens underbaraste systrar! <3) Jag har t.ex. börjat kolla hur mycket kalorier det är i saker och ting. Vid varje liten ledig stund idag på coop (vilka var många, pga. brist på kunder) har jag gått runt och kollat på saker hur mycket kalorier det är i dem. Båda mina systerysters har lyckats gå ned en herrans massa kilon...först Linn, den äldste...sen Moa, den mitterste. Nu är det bara jag kvar, jag, den "lille" minstingen.
och jag har inte gått ned en "herrans massa" än. Men jag ska! Jag jobbar på det! :)


All annan ledig tid idag har jag skrivit. Med hjälp av dr Phils råd för viktnedgång (som jag fått av Kola) har jag lyckats skriva ned en hel del vad jag vill uppnå med min viktnedgång, vad jag måste ändra på, vad för belöningar jag ska ha, och vad jag har för tidsplan till min viktnedgång.

Vikt:
Startvikt: 90.4
Slutmål: 73 (Dr phils standarder för kroppsvikt 170 cm tunn benstomme 59, medel 66, kraftig benstomme 73 kg)

Delmål och belöningar:
¤ 87 kg (-3,4 kg), en ny träningströja
¤ 84 kg (-6.5 kg), Tränings skor
¤ 80 kg (-10,4 kg), En TATUERIIING
¤ 73 kg (-17,4 kg), En helt ny garderob (jag menar kläder)

varför jag vill gå ned i vikt:
Ökat självförtroende, bättre syn på mig själv och ett stabilare liv, rädsla för sjukdomar, Framtidens eventuella händelser (så som graviditet osv.)

Hur jag ska klara det:
¤ träning med promenader, joggning, hemmaövningar och simning
¤ Tänka mer på vad jag äter, börja laga mer mat själv, endast godis en gång i veckan
¤ Mer frukt och grönt
¤ Inte vara lat

Så, det var väl det mesta... Tidsplanen känner jag att jag inte vil göra. Vill inte bli besviken om det inte håller, så jag tar det i den takt det kommer istället.
Åh just ja... Jag ska börja jogga. Och även där ska jag ha mål.

Första målet: Kunna jogga 3 km utan att stanna!

DET SKA BORT!

// Naannii

1 kommentar:

Anonym sa...

Ser ut som att du lagt upp en riktigt smart strategi! Och att du verkar väldigt motiverad! Trevlig blogg du har. Jag tror på dig! Lycka till och kämpa på! :)